Zealand Pharma — Januar 2022
-
Forud for de foreløbige data fra fase III-forsøget med glepaglutide, der ventes i tredje kvartal 2022, har Jefferies hævet sine estimater til topsalget til 590 mio. dollar fra tidligere ventet 400 mio. dollar og samtidig er sandsynligheden for succes i behandlingen af korttarmssyndrom (SBS) blevet hævet til 60 pct. fra 40 pct.
-
Bemærker foruden positive udsigter til triggers i 2022, at Jefferies omtaler, at finansieringen uden udvanding, var positivt

-
Zealand/Jefferies: Anbefaling hæves til "køb" fra "hold" - NY https://www.proinvestor.com/investornyt/762679/zealand-jefferies-anbefaling-haeves-til-kob-fra-hold-ny
-
Men meget lav volumen i dagens handel indtil videre... det er primært private, som køber
-
Syns ellers omsætningen ser fornuftig ud. Kan du komme lidt nærmere, hvorfor du ser omsætningen er lav i de første 30 min?
-
Det var mere en kommentar til exitnu i forbindelse med shorterne. Det ser ikke ud som om det er dem, som lukker positioner. ZEA er det andet mest shortet selskab i C25-indekset lige efter Ambu, så hvis bare der skulle lukkes 0,5% af aktierne vil der være en større volumen vil jeg tro...
-
Hvilken kurs ville i mene, at man burde købe op i?
-
Det ser ud til, at 10 dages MA (moving average) linjen vil krydse 50 dages MA indenfor denne uge set på måned basis, så mon ikke vi ser flere køber komme ind der
-
Enig angående shorts. Der er ikke lukket en eneste position til morgen
Håber de får varmet ørerne godt og grundigt i løbet af 2022. -
Enhver kan købe Zealand til portefølje med husk nu, at fordele æg i flere kurve og se på risikospredning. Zealand er spekulativt, mens Novo og Gen kan være hjørnesten i en sund pf.
-
Shorts bliver nok først lukket, når / hvis der kommer positive data i forlængelse af deres forsøg eller salg på insulinpen. Enkelte købsanbefalinger fra en pengeinstitut eller fond vil næppe ryste de store shortere. jeg håber også, at de bliver klemt senere i året, men min erfaring er desværre, at de benytter sig også af optioner og andre instrumenter for at være godt dækket. Jeg holder mine 3700 aktier frem til mindst kurs 200, som jeg mener er realistisk, hvis alt går vel, indenfor et år
-
Og helt enig med LLi: spred risikoen og porteføljen. Biotek er ikke for sarte maver.
-
Oversigt over shortpositioner i danske aktier. Tabellen viser summen af shortpositioner, som er større end eller lig med 0,50 pct.:
Selskab
Sum af korte positionerSenest rapporterede korte nettoposition
Ambu
10,43
12/1-22
Zealand Pharma5,65
12/1-22
Bavarian
5,04
11/1-22
ISS
4,577/1-22
-
De mest shortede:...
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind