Aktiesnakken — Februar 2023
-
Normalt ligger et købstilbud x antal procenter over nuværende handelskurs. Underligt at det heller ikke er tilfældet.
-
Jeg vil starte med at oplyse at jeg har aktier i QF. Jeg har også køet aktier i QF. Totalt vil der være en lille gevinst, hvis budet bliver gennemført på de fremsatte betingelser. Men jeg må innrømme at jeg er en del overrasket over situationen. Særlig KIRKBY og BASF manglende vilje til at følge op på tidligere investering. Dette skulle være klart helt tilbake i Q4 22 for ledelsen.
-
Jeg har også købt aktier i dag….. skulle der stå
-
Men regnestykkerne omkring teknologien må være dårlig. Dette burde dog være opplyst til aktionæerne tidligere. Eller også er der nogen som gjør et riktig godt køb her.
-
Ser de på andre fora telles aksjer, noen her som ikke takker ja/selger?
-
Hvorfor tog det så lang tid at komme på plads med det tilbud? Og det endelig tilbud bliver først sendt ud om et par dage! Har der været andre parter der forhandlet men som sprang imod slutningen? Jeg syntes også det er interessant at hovedaktionærerne
og ledelse helt har kastet håndklædet i ringen. De holder døren meget på klem for andre bud. -
Jeg tvivler på flere bud fordi det er vanskelig men lad os se et par dage.
-
Jeg er i tvivl om det er rubrik 67 eller 314, hvor man skal indberette tabet. Er der nogle som kan bekræfte, hvilken rubrik der er den rigtigte?
-
@nordmannen jeg sælger ikke.....gør jeg aldrig i sådanne situationer, jeg venter til der siver noget ud i medierne og jeg er med på at prøve at få 10% tilslutning. Hvilke fora har du set første step til at samle aktionærerne?
-
Jeg er fucking ligeglad med med den løgnagtige ledelse, de skal få kamp til stregen. Tænk sig at sige det er synd for medarbejderne når det er ledelsen der fucker så gevaldigt op. De kan ikke spise aktionærerne af på denne måde, slet ikke mine børn der købte grønt for miljøets skyld og nu må jeg kompensere dem fordi de giver mig skylden:-D Jeg vil have de værdier der er og hvis jeg ikke kan få dem skal de sgu have lov at gå konkurs og så må patentet gå til højestbydende og det kan nemt være mere
-
Der er ugler i mosen....som også totalt er kommet bag på kirkbi. Der er SÅ langt fra de ting de har kommunikeret på Q meddelelser og så det der er kommet ud i dag. Havde det været et amerikansk selskab så kom der ret store søgsmål. Men indebrændt gør sjældent noget positivt. Der går et par dage så kommer det officielle købstilbud. Jeg har svært ved at se andre løsninger når der allerede er givet de bindende tilsagn.
-
capex på mrk2 er tordnet i vejret. Men lød til der vil komme ret stor cost out på fabrik nummer 2 og 3....sjovt som det lige passer ind i deres storyline
-
Så vent dog et år med at sætte gang i Dubai til det generelle cost niveau falder lidt tilbage igen
-
@AlphaLarsen, når hverken BASF eller KIRKBI (QFs to største aksjonærer, der begge sidder i bestyrelsen og kender QF fra indsiden) ikke er villige til putte flere penge i QF, hvorfor skulle da nogen andre ville gøre det? Slik situationen nu er, er et salg til markedpris det bedste aktionærene kan få.
-
@Reserven, enig.
-
Modtager stadig gerne skatteteknisk rådgivning ift. indberetning af tab. Bekræft gerne om det er rubrik 67 eller 314.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind