Aktiesnakken — December 2022
-
Nå jeg har egentligt følt mig noget afklædt i QF en mdr tid. Jeg skrev jo at jeg solgte en større andel pga de danske skatteregler der gør man også kan trække underskuddet fra i personindkomst skat
-
Jeg solgte ud på en specifik dag, og ville så først købe dagen efter for at SKAT ikke skulle smide en benlås på mig
-
Men kursen begyndte jo at stige. Så fik ikke samlet ret meget op. Den nåede jo faktisk at stige ca 30% fra bunden. Det var ikke just planen når jeg sådan havde lettet mig
-
Men i dag har jeg så fået købt de sidste tilbage til samme kurs.
-
Og som jeg nævnte den gang, så har jeg lidt ekstra på sidelinjen jeg benytter til at øge yderligere. Hvis altså den bliver solgt ned i "mine områder"
-
Det bliver i hvert fald enten kæmpe boom eller bust

-
Likvider til ca 6 mdr mere. Så der må gerne snart komme nogle aftaler der giver cool cash upfront
-
Svært at forestille sig andet end, at Quantafuel får kapital tilført på den ene eller anden måde. Der er både stor interesse i teknologien, samtidig med at Quantafuel også har
et super stærkt kapitalbagland. -
Det er jeg enig med dig i @AlphaLarsen .<br>Frygten (imho) skabt af nogle manipulatorer går på at der bliver en enorm udvanding.<br>
Desto mere den falder dag for dag, desto mere opfyldes denne profeti(catch-22) - medmindre det lykkedes Quantafuel af finde finansiering uden en emission. -
Prøv at regn på Kari-pigens 1,7 mia NOK kapitaludv. - Så skal der udskrives en hel del nye aktier

-
Som jeg ser det, gør de klogt i at sælge hvad de kan af Geminor som ikke er af primær interesse (plast), måske de kan finde 100 mio der og ellers belåne, hvad der kan belånes for at de kan komme igennem 2023.<br> Herefter vil aktie kursen måske begynde at normalisere sig (2024), så børsnoteringen kan bruges til at hente kapital til vækst.
-
Lidt fokus i Børsens (avisen!) omkring plast med omtale af Quantafuel https://borsen.dk/nyheder/baeredygtig/danske-virksomheder-kober-affald-for-milliarder-i-udlandet?b_source=borsen&b_medium=row_1&b_campaign=news_3
-
Omdiskuteret teknologi vinder frem
Der er store udfordringer med at få sorteret nok plastaffald til genanvendelse i Danmark. Men de seneste år er to selskaber vokset frem i Danmark med en teknologi, der måske kan løse en væsentlig del
borsen.dk (borsen.dk)
-
Quantafuel nævnte
, at de ville indhente kapital andetsteds fra end via en emission. -
ja - de nævnte de afsøger alle muligheder - alt er i spil svjh. Det skaber jo lidt usikkerhed, ind til en aftale/løsning kan meldes ud.
-
Fra dagens BM: https://newsweb.oslobors.no/message/578509 <br>
<i>«Today, Quantafuel has a 40% ownership in Geminor. <b>With the establishment of Geminor Plastic, Quantafuel no longer has the option to acquire the remaining shares of Geminor.</b>»</i><br> -
Ja, netop derfor jeg tror Quantafuel er ved at sælge deres andel. Det nye Geminor Plastic, skal sikre at de har adgang til plastic fra Geminor uden at de behøves at bibeholde en andel Geminors kerneforretning (affald).
-
Ja ingen tvivl om de vil forsøge at sælge den andel. Spørgsmålet er så hvor meget de kan få for den når det er brandudsalg.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind