Aktiesnakken — November 2022
-
ja forstår ikke hvad det er for nogle aktier
-
Herman næver alt er på bordet i forhold til finansiering. Men samtidigt nævnes det at belåning og EK er på bordet for Dubai. Jeg ser det stadig som den bedste kortsigtede finansieringskilde. At sælge den helt fra nu her
-
Præcis. Køb af aktier der giver et positiv CF?? Det kan i hvert fald ikke være køb af egne aktier der har givet positiv CF
-
ejerskab af Geminor eller andet?
-
Mjaa dont know. Men umiddelbart tænker jeg ikke.
-
Hvorfor er det slet ikke beskrevet hvad det er.
-
I min optik har QF nem adgang til likviditet, de har forskellige knapper de kan skrue på, problemet er bare at det er dyrt at sælge ud af arveguldet i dagens marked. Opkøb kan kun ske via BASF fordi den er så billig at det simpelthen ikke kan betale sig andet end købe hele molevitten. Skive er en legeplads der hele tiden bruges som eksperiment indtil de kan fordele plasten uden afbrydelser og stop i produktionen, hvilket aldrig vil ske grundet folks ringe sorteringsevner hjemme på matriklen:-)
-
Mcjean har du lyst til at uddybe hvilke finansieringskilder du tænker på?
-
Men ja alt ny kapital er dyrt i denne tid. Modsat er det guf for dem med meget likviditet
-
Det er vel lidt det de har lavet med licensaftalen?
-
Jeg tror det bliver svært at få penge upfront andet end på Dubai. Af flere grunde. 1) Det er den eneste fabrik hvor BASF allerede har lavet en aftale. 2) det er den eneste fabrik hvor der allerede er en finansieringspartner, 3) det er den fabrik der er længste
fremme -
Så længe Mrk 2 ikke har vist drift (det går der næsten 2 år til) så tror jeg det er svært at sælge for upfront til andre
-
Naturligvis er det altid et spørgsmål om pris. Men hvis de sælger licens til Asien for 50 mio så batter det heller ikke meget
-
Ja BASF har også sagt de kigger på deres nuværende egne fabrikker hvor en fabrik ala QF vil passe ind. Reserven og jeg har forsøgt at jagte mulige miljøansøgninger mm. Men hidtil er der ikke dukket noget op på radaren. Og QF lister heller ikke BASF fabrik på deres pipline chart
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind