Aktiesnakken — November 2022
-
@Gavranovic - Jeg har aldrig lavet så dårlig en investering heller. Stoploss skulle have været aktiveret for længst, men ja tough luck!
-
Ja denne gang var jeg voldsomt naiv. Men et salg er for mig nu ikke på tale, med en - på 70% så vil jeg hellere holde dem de næste 10 år end at få de småpenge og fradrag tilbage. Det må være som det er
-
scorpole, med nuværende værdisætning mener jeg også at det kan blive en fin forretning at lave licens aftaler på fabrikker, samt tag det ejerskab man kan få skrabet sammen til, som f.eks. UK fabrikkerne, hvis det lykkedes
-
det bliver så desværre ikke den mega milliard foretning vi håbede på lige med det første.
-
Det eneste håb vi vel har nu er at martinek har hørt rigtige rygter. Og der kommer en stor spiller og skyder en ordentlig slat penge ind! Hvis det er tilfældet er der et håb
-
ja, kortsigtet nok den bedste løsning for os
-
i øvrigt kan det godt betale sig at tage tabet
-
du vil jo for det skatte fradrag du får, nærmest kunne doble positionen
-
eller mere
-
(selvom man nok ikke burde gør det
) -
Når jo jo, men får vel også skattefradraget hvis de går nedenom og hjem. Så nu får de lov at stå, pengene er regnet som tabt i min bog alligevel. Så må man bare håbe der sker et mirakel ?
-
Kursen bliver ved med at være presset indtil der kommer nyhed om penge i kassen. Andre positive nyheder vil få kursen til at stige for så at falde igen til der er penge
-
Nu tror jeg ikke de gør det, men lige nu vil det være godt hvis Kirkbi siger de har flere penge klar til dem hvis det bliver nødvendigt
-
Det er jeg egentligt ret sikker på Kirkbi er. Altså klar med flere penge hvis det er. Men kan man få dem til at sige det nu her for at berolige markedet. Hmm det er nok svære
-
Tak reserven for godt link til indlæg på FA
-
QF må stadig have en kapacitets udfordring siden de vælger aktivt kun at køre 3 linjer i drift. At have en standby til at starte op når en anden linje stopper
-
Derfor de siger vi skal helt frem til 25 før fabrikken kan levere de 70 mio i ebitda
-
Men her og nu er det vigtigste at CF negativ stoppes fra dec
-
@Gavranovic Lad os antage du har et fradrag på 100.000 kr, hvis du sælger nu og genkøber om et par timer.<br>
Derefter beholder du som planen QF i 5-10 år, i den periode vil du så have 100.000 kr mere til rådighed eller hvad det nu bliver til
.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind