Aktiesnakken — November 2022
-
Det er deres likvide beholdning der nu tager scenen. Hvorledes de bridge finansiere
-
De mangler omkring 220 mio mere til Esbjerg fabrikken. Der bliver sagt de regner med at kunne belåne det meste af det beløb. Så ligner omkring 2/3 belåning
-
Der bliver sagt de 4 UK projekter bliver i en samle pulje, idet dem de er i dialog med, ikke vil investere så småt beløb som bare en enkelt fabrik
-
Det er mig lidt uklart hvordan 20% andel skal tolkes. Altså om de "får" den gratis. Så kunne det vel lige så godt være licensaftale?
-
Der nævnes ikke noget om evt mulighed for at belåne Skive fabrikken. Det har de tidligere nævnt. Så er nysgerrig på deres take på det i dag
-
Hvis "bare" de kan belåne den med 200 mio, så vil det gøre alverden til forskel
-
Ja, det lyder til det meste af 20% andel før de gratis
-
før=får
-
Hvis vi ser bort fra evt investeringer i Dubai og UK, så vil de nok have negativ CF omkring 200 mio i 2023
-
Hvis vi antager Dubai fabrikken koster 150 mio USD og QF skal finansiere 33%, så er det små 500 mio NOK.
Men det skal nok næppe altsamment betales i 2023.Derududover er der hvad vel omkring 180 - 200 mio tilbage i kassen ved indgang til 2023, mon ikke det er nok til cashburn i løbet af året
-
Interessant DT og Reserven. Jeg har ikke tænkt i den retning ang de 20%
-
præcis
-
En mulighed kunne også være at sælge licens fra til Dubai for et engangsbeløb upfront.
-
ja bestemt
-
Det er altid dyrt at mangle likvider. og endnu mere i det nuværende miljø
-
evt. kan man sælge geminor andelen
-
den er god at have, men ikke absolut nødvendig, og hvis den kan skæppe 300+ mio i kassen
-
Jeg ville selv forsøge om det kunne være en mulighed at gå den vej. For at udskyde det tidspunkt hvor de evt skal ude at lave en emission. For det bliver dyrt (læs meget stor udvanding)
-
ja
-
Altså at sælge Dubai fra i et hug
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind