Aktiesnakken — November 2022
-
Jeg supplerer på dette lave niveau. Aktien kan tidobles og nemt komme på i ATH indenfor de næste par år igen.
-
<u><b>Sidste top 20 (per VPS 31.10) er lagt ud:</b></u><br>
► Oktober 2022: http://cqz.eu/QFUEL__2022-10_topp-20.png <br>
► Year to date 2022: http://cqz.eu/QFUEL__2022-YTD_topp-20.png <br>
► Måneder 2022: http://cqz.eu/QFUEL__2022-MONTHS_topp-20.png <br>
► Hele 2022: http://cqz.eu/QFUEL__2022_topp-20.png <br>
• Top-20 har for første gang >118 mio aktier, det er de små aktionærer der øger. -
Vi kan vel lige så godt se det i øjnene, det har det sidste 2 års tid kun gået en vej og det er ned, med god fart på.
Intet har kunne vende udviklingen, udover nogle små pauser. Derfor er der nok heller ikke noget der tilsiger det skal vende nu.
Jeg tror der er nogle stærke markeds aktører der laver nogle tricks, hvor man hælder aktier ud, køber tilbage, hælder ud og køber tilbage med lavere og lavere kurs tilfølge.
Men hvem ved.. Kurs 4-5 inden nytår? -
Det er absurd men skyldes en kombination af mange ting. Personligt griner jeg af det da jeg bruger underskuddet til at fratrække realiseringen af andre aktier og bare afventer at det skrider fremad. Pengene er ude af investeringsmarkedet og der bliver ikke proppet penge i grønne aktier medmindre det virker. Det får vi svaret på omkring april vel? indtil da vil aktien ligge underdrejet som aktier det underperformer altid gør i Norge, som regel altid langt under det rationelle.
-
Men det er aldrig sjovt at se så store røde tal, men dem der har investeret i aktier i Norge ved at det er normalen ligeså snart aktier ikke performer og det kan vist ikke diskuteres at de har underperformet i forhold til udtalelser om egne evner. Det gør også aktien mere sårbar for massive fald at størstedelen af aktierne ejes af forholdsvis få(Tror det er omkring 70%), som ikke sælger da de har de lange briller på. Ret mig hvis det er forkert!
-
samme her
- I de 70% er nordnet (ca. 20000 forskellige) og clearstream, faktisk er der ikke nogle rigtig store aktionærer udover BASF og Kirbi svjv. -
Bemærk også at i DK regnes Quantafuel for unoteret og beskattes anderledes (A-indkomst for private) end aktier handlet på et reguleret markede
-
Ja alle ligger med pænt store urealiserede underskud i QF. Men er det ikke noget med man ikke 1:1 kan modregne QF med f.eks danske selskaber fordi QF er noteret på "den forkerte" børs?
-
Det er korrekt.
-
Min revisor ordner det! Her er hvad han skriver: Fradraget kan - når tabet er realiseret - modregnes i aktieindkomstskatten og dermed modregnes imod anden aktiegevinst. Hvis der er tale om et nettotab bliver fradraget omregnet til skatteværdi med 27% / 42% afhængigt af størrelsen af tabet. Skatteværdien af aktietabet kan modregnes imod alt anden indkomst og dermed fx også imod skat af lønindkomst og det kan også anvendes af ægtefælle.
-
Skatteregler må bare ikke være simple og gennemskuelige....suk. Så man kan potentielt reducere topskat. Men samtidig er der også dem der skal være påpasselig med evt at sælge for meget hvis skatteværdien man kan modregnes udgør højere beløb end man betaler i anden skat i 2022
-
Fra skats hjemmeside :
Hvis man taber på salg af unoterede aktier, kan tabet modregnes efter en særlig ordning. Tabet medregnes i aktieindkomsten. Hvis aktieindkomsten herved bliver negativ, dvs. at der netto er et tab, beregner man et ”negativt skattebeløb”, som bliver modregnet i skatten af den øvrige indkomst. Er det negative skattebeløb større end den øvrige skat , fremføres det overskydende beløb til modregning i skatten for de følgende år. -
Fradrag fra tab i unoterede aktier fremføres til efterfølgende år, hvis taget overstiger både aktiegevinst og skat af anden indkomst i indeværende år. Så man skal ikke sidde og fintælle og beregne hvor mange unoterede aktier, der skal sælges med tab for at få fradrag der passer med skat af anden indkomst og aktiegevinst..... Sådan læser jeg det i hvert fald
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind