Aktiesnakken — Maj 2022
-
Fearnley spår Quantafuel-kollapsAnalytiker Eva Viken Christensen er nådeløs i - Pastebin.com
Pastebin.com is the number one paste tool since 2002. Pastebin is a website where you can store text online for a set period of time.
Pastebin (pastebin.com)
-
Tak DT. Jeg er egentligt enig i en del af det hun skriver. Herunder at der skal hente mange flere penge før de kan begynde nye anlæg udenfor DK
-
ja, det er der som sådan ikke noget overraskende i, det skulle de også dengang de havde kursmål 95. Men klart udvandingen vil være langt større nu
-
Og er heller ikke i tvivl om at der skal mange flere drift data til før nogel trykker på aftrækkeren. Men det synes jeg nu egentligt også QF selv allerede har guidet for med forventet FID i Esbjerg ultimo 22/primo 23
-
Så ja QF er bestemt stadig en aktie med en risiko i den høje ende. Dog vil jeg mene den risiko er væsentlig reduceret i forhold
til da de havde target på 95.... -
Hun har også kun medtaget at 6 projekter bliver til noget i værdiansættelsen
-
så det er altså kursmål 11 med 6 fabrikker

-
Ja men hun køre så med en stor risikojusteret NPV på hver enkelt fabrik. Den køber jeg sådan set fint nok. Selvom vi ikke kan se hendes specifikke data
-
Men ja, der er masser af risiko endnu i Quantafuel. Synes dog at kursen gør risikoen en del mindre
-
allerde på nuværende niveau, hvor de gerne skulel
-
skulle producere et overskud fra næste år, så er rundt 2 mia norske kroner ikke alverden
-
Om de kan nå sorte tal i 23 afhænger bla af hvor meget der trykkes på speederen. Jeg har intet problem med det først bliver i 24 som hun også peger på.
-
Så der er brug for både en Skive fabrik i fuld produktion og Esbjerg sorting
-
Og Aalborg sorteringsline og Kristiansund + Geminor andel. Der vil være en del der bidrager til overskuddet fremadrettet
-
Så er spørgsmålet om den skal prises som en industri eller vækst virksomhed
-
forhåbentligt det sidste, hvis der snart kommer nogle partnere med ombord.
-
Hvis den skal prises som industri så skal den mindst 50% længere ned. Så lads os holde den til vækst

-
en pe på 10-12 er vel alm. for en industri virksomhed, eller?
-
Det kommer an på mange andre parameter. Men den skal klart ses i et andet lys end alm industri. Det er stadig "greentech" med et marked der kan blive voldsomt stort. Der går blot noget længere inden vi når dertil end hvad vi var mange der havde håbet/satset på
-
Det er jeg ikke uening. Tænker mere i relation til til værdisætningen på kursmål 11, eller marketcap. 1,8 mia. så nærmer vi os en forward PE for et industri-selskab
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind