Aktiesnakken — Maj 2022
-
Super!<br>
Som jeg forstår begrebet at hype en aktie, det er man prøver på at overtale andre til købe den, ved at snakke den op (hype) til noget den ikke er.<br> Det jo ikke det samme som at tro dit og dat sker og så tage fejl. -
Jeg vil rigtig gerne have at QF er en jumbojet. De holder vist længere. I øvrigt synes jeg lige man bør Sille tingene lidt ad. Da QF for snart længe siden kom på bordet var markedet helt anderledes. Idag har alt hvad ikke tjener penge her og nu det meget svært, og alle os med vækstaktier indenfor fx grøn eller bio, må bare håbe på, at de risikovillige penge vender tilbage. Det gør de iøvrigt altid. på det tidspunkt letter QF også.
-
Ja ingen tvivl om markedet har solg risiko de sidste 6 mdr. Nasdaq er 23% nede. Så når risikoen er fjernet burde der være en optur på mindst 100%. Fjernet risiko vil efter min mening være 3 måneders drift ved design last, d.v.s 5000 ton plastik ind og 4000 ton virgin grade oil ud. Vil samtidig tro at Q2 kan indiker hvad 2 linier kan producere så hvis de kan opnå tæt på 2500 ton plastic og 2000 ton v.g.o på 2 linier vil de sådanset også være et bevis på konceptet fungere. Derfor kan kursen godt
-
På den anden side set hvis de stadig går og fumler og 2 linier kun kan producere 60-70% i.f.t design last så kan det blive svært at opnå FID på Esbjerg og så sker der nok ikke det store med kursen. + 85% last på 2 linier i Q2 vil efter min mening være nok til at opnå FID på Esbjerg.
-
De regner jo ikke selv med FID på PtL i Esbjerg før ultimo året. Det er sorting deal der fylder mest hos dem lige pt
-
Okay, det kunne så tyde på Skive er et stykke fra, at komme til, at køre fuldlast hvis de selv siger ultimå 2022. Kan selvfølgelig også være deres potentielle partner kræver 3 måneders fuldlast på 4 linier eller evt 2 linier køre fuldlast i 6 måneder siden de nu snakker ultimo 2022. Alt andet lige vil Q2 give en indikation af hvor godt det går og hvis 2 linier eksempelvis kan levere 85% = 4250 ton plastic ind og 3400 ton v.g.o burde det kunne sende kursen lidt op
-
@SB. Jeg kan ikke helt se linket til Skive. FID Esbjerg YE 2022 har vi da kendt til i et godt stykke tid. De er i 2022 i gang med at bygge et gigantisk sorteringsanlæg der sikrer Nordens feedstock, leverer renere produkter og sikkrer en grøn certificering. De udnytter deres first mover advantage. De rekrutterer og uddanner personale i både Norge og Danmark. De kommer nok hurtigere til at bygge light versioner i Dubai og England med mulighed for en senere opgradering. De har i år rigelig at...
-
se til for at følge med vokseværket
. -
For lige at runde den gode debat af i går. Håber alle er enige i at QF ikke er konkurstruet og det er Lars Rosenløvs fortjeneste at det står så klokke klart. Jeg har selv betalt dyrt til det.
Lad os holde fast at kursen er et disaster men virksomhedens udvikling er imponerende. Pas på ikke at dømme deres fremgang ud fra den manipulerede kurs. På længere sigt er det altid kursen der vil følge regnskabet. -
*FID Esberg YE 2022 = FID Esberg PtL YE 2022
-
Jeg vil også mene, at konkurstruet er at stramme skruen... De er vel stadig markedsledere i Europa, og har penge på kontoen og nogle solide investorer i ryggen (og i bestyrelsen). Hvis man skal prøve at være lidt kynisk, kunne man spørge sig selv: hvilke vækstaktier ville man hellere kaste penge efter i disse tider? QF-casen ved man i det mindste, hvad er.
-
<u><b>Sidste top 20 (per 28.04) er lagt ud:</b></u><br>
► April 2022: http://cqz.eu/QFUEL__2022-04_topp-20.png <br>
► Year to date 2022: http://cqz.eu/QFUEL__2022-YTD_topp-20.png <br>
► Måneder 2022: http://cqz.eu/QFUEL__2022-MONTHS_topp-20.png <br>
► Hele 2022: http://cqz.eu/QFUEL__2022_topp-20.png <br>
BNP PARIBAS er ude af top-20, og FAREID HOLDING er tilbage som 20. største aktionær, men med 200.000 færre aktier end sidst de var på top-20.<br>
▼ -
Hvordan kan der reduceres med 964k aktier når de kun er handlet 488k aktier den pågældende dag?
-
Er der andre mulige årsager til differencen end udlån til short? Jeg kan ikke tro det er en data fejl.
-
Det er jo ikke Citigroup der er data kilden. :
-) -
På en top-44 per 23.08.2021 https://nbg1.your-objectstorage.com/proinvestor-dev/forum/boards/96395_239526586_1238295550023890_1738491924341849371_n_qfuel_share_holders.jpg kan en se at BNY MELLON har flere VPS konti under top-20, så reduceringer / øgninger > antal aktier omsat, kan forklares med flytning af aktier mellem BNY MELLON sine VPS konti.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind