Aktiesnakken — December 2021
-
Sådan kan man nok ikke helt anskue det. At deet udelukkende er folk der aktivt beslutter at låne aktierne ud. Jeg har i hvert fald ladt mig fortælle ens aktier kan lånes ud på Nordnet og andre platforme
-
Reelt set har jeg heller ikke noget issue med shorting. Så længe det ikke er naked shorts mm
-
Synes kun det er fair nok man kan bruge sin analyse til at shorte en aktie hvis man kommer frem til den er kraftigt overvurderet
-
Ja, men du kan også deklarere at DINE aktier IKKE må lånes ud? Det hjælper nok ikke, for der er altid et opsætning der deler risiko, og derfor vil dine aktier, hvis deklareret så ligge i den "sikre" del af regnskabet - der skal jo ligge nogen for ansvarlighedens skyld!
-
SB din opstilling æverst i dit escel. Hvilke indtægter er det du indregner der? Hvilke fabrikker/år?
-
Jeg skal være ærlig at sige jeg ikke har undersøgt det, men blot blevet fortalt at bruger man f.eks NN til at geare ens PF, så giver man samtidig den tilladelse
-
shortere giver også volume til en aktie. Og DET er mega positivt for alle parter
-
Nargh rigtig mange velhavende personer der investere, køre med gearing. Det er den måde man bliver rigtig rig på
men så har man selvfølgellig lavet en strategi der tager højde for den øgede risiko -
Ja, kan kun være enig, min strategi gik på at når tabte på en aktie så kunne FPC altid hente tabet ind! =g så nu er det måske QF, der skal hente beløbene ind? Hvem ved? Forstår dog ikke at det tog et helt år før 1. linjen var oppe og fungerer? Det virker ikke særligt indsigtfuld, eller er det handlekraften, der ikk er til stede, hos Skive folkene? Lover Skive folkene hele tiden mere end lii..ge kan overholde?
-
Når man træder steder hvor der ikke er nogen der har trådt før, så sker der altid uventede ting. Sådan er hardcore R&D. Det tager længere tid og koster mange flere penge inden man er i mål. Men nu ser det ret fornuftigt ud i forhold til det kan nås i løbet af januar.
-
Modsat hvis de ikke sker....avav
-
Pralevis, må jeg tilstå at QF aktierne jeg fandt den anden dag, har jeg reelt afskrevet, så jeg er med helt som vinder, hvis bare det går "lidt" opad! Kan for en gangs skyld sidde tilbagelænet og observerer! Har reelt ingen risiko, der ikke allerede ER afskrevet! Og selvfølgelig er der kun een udgang for QF, de vilnok få deres produktion til at fungerer, "bare" et spørgsmål om tid (og når BASF og KIRKBI i ryggen så nok ingen problemer med at skaffe kapital)!
-
SB jeg er nok mindre bekymret for opskalleringen på linje 2-4 hvis først det lykkedes med den 1. linje.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind