Aktiesnakken — December 2021
-
Det var nu også mere en USA tur du skulle med på.
København er heller ikke bedre stillet. Den samfundssyge er smittende og selvforstærkende når alle har det for godt uden at være sig det bevidst. -
Det er rigtig der for dagen er lav volumen men det plejer at være lige de dage hvor algo overtager. De to seliøse forsøg jeg spottede i dag blev hurtig afværget. Der gik dog en del af short sellers krudt tabt på dem. Bud siden rykker med. Vi får se om der er øget volumen 15:30.
-
Fint luk.
-
Kan se at "Freyr battery" er med på den kompagne tur med kronprissen. Så ingen grund til at QF ikke kan være med, selvom det måske ville være en god ide at lave lidt PR, ligesom Freyr gør.
-
kronprinsen
-
-
"Financing the Green Transition". Det e jo nærmest titlen på den store finansielle partner der vil finansiere fabrikker sammen med en olie producent/aftager
-
Jeg tror der er en pæn sandsynlighed for der kommer en sådan deal senest torsdag aften
-
Som jeg forstår det så slutter US turen torsdag, altså torsdag aften vores tid. Meddelelsen skal vel blot sendes ud efter børsen er lukket. Bliver den underskrevet om 10 min så kommer den nok ud her i aften.
-
Men det bliver da et par spændende dage

-
Overraskende lav volume hvor den alligevel steg meget
-
https://borsen.dk/nyheder/baeredygtig/erhvervslivet-skal-selv-samle-skra
ldet?utm_source=investeringsstrateg%3a+%e2%80%9cskal+du+partout+k%c3%b8be+nu%2c+ville+jeg+k%c3%b8be+det+globale+aktiemarked%e2%80%9d&utm_medium=row_7&utm_campaign=news_2 -
"Fra 2025 bliver det nemlig op til virksomheder, der sender indpakning på markedet, også at fjerne det igen og sikre genbrug eller genanvendelse."
-
"
I 2025 skal 100 pct. af emballagen i Orkla-koncernen kunne genanvendes, mens 75 pct. skal laves af genanvendte eller fornybare ressourcer, hvilket i dag er et problem at skaffe hjem globalt, påpeger adm. direktør Carsten Hänel." -
Det tyder på samme prisudvikling som Geminor har oplevet. 2025 er ambitiøst. Der er mange der får travlt med at bygge QF fabrikker.

-
Vi kan håbe på at gårsdagens short covering snart også når til QF. QF er stadig Norges næstmest shortede aktie. https://shortnordic.com/
-
Hvor meget er overskuds i % af Qfuels omsætning. Olie & Gas er 10-15% meget normalt. Mon de kan lave 15% i profit. Lad os estimere de har 5 fabrikker som kan producere 350.000ton olie i 2025 a 1000/usd per ton så 350 M usd omsætning. Mulig profit 35-50 M usd ? Med 150 mil aktier i omløb giver det så rundt regnet 3 nok per aktie. Hvad PE skal Qfuel handles til i 2025 ? måske 40 ?. D.v.s vi har kurs 120 nok. Passer også meget godt med 30-40 nok per fabrik som Troldmanden tidligere har indikeret.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind