Aktiesnakken — November 2021
-
Yderligere shorts sat i fredags
-
denne gang er det Think Investments LP der øger med 219040 stks
-
som vi jo så ved ALLE er sat omkring nuværende kurs
-
Samlet er der nu shortet 2,44%
-
Hvilket gør den til den fjerde mest shortede aktie i Norge, iflg. https://shortnordic.com/index.php#norway
-
Ja der er nogen der satser en hel del på kursen skal tæt på 20 med de nye shorts
-
Helt normalt shortere satser på de aktier som potentielt kan falde i kurs. P.t ser det dog ud til storaktionærne har fat i den lange ende. Men hvis der er 2.5% risiko for Qfuel skal i kurs 20 så er der naturligvis shortere det spiller på det senarie -
-
Tænker nu alligevel ikke der er nogen shortere der går ind med blot 2,5% sandsynlighed

-
Ja, jeg tror også de kalkulere med en helt anden sandsynlighed

-
F.eks. med udgang i denne artikel fra July måned: https://www.reuters.com/article/us-environment-plastic-oil-recycling-idUSKBN2EZ1EF
-
kort fortalt mange har prøvet på det før og fejlet, så ud fra det er der en vis sandsynlighed for at qfuel også fejler
-
Det der undrer mig mht. de shortede aktier er kurs niveauet man vælger at sætte shorts på.
-
Den har været langt mere oplagt kurs mæssigt i hvert fald. Men vi ser jo hvem der trækker det korteste strå i nær fremtid formentligt.
-
Ja
-
Jeg ved ikke hvor stor risiko shorterne har beregner for at PoC ikke kommer i hus omkring nytår. Men hvis vi er enige om vi snakker om December-Januar så vurdere jeg der er 97.5% mulighed for PoC inden udgang af Januar og dermed 2.5% for det trækker ind i Februar eller senere

-
omvendt hvis de skadig siger omkring nytår er det en indikation de ikke er helt sikre i deres sag. Det hænger så ikke sammen med de siger de er sikre på PoC. Jo tættere man kommer på deadline jo nemmere er det trods alt at indsnævre den forventede PoC dato og det ved markedet / storaktionære selvfølgelig godt
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind