Aktiesnakken — Oktober 2021
-
Darvin: ja og jeg har også selv skrevet om det tideligere. Synes blot det var mere "fast" i den præsentation. Og jeg ved der er nogle der skriver om det kan ske i november. Det synes jeg slet ikke lyder relastisk længere
-
SB jeg tror nu der skal en hel del mere til for at den når op i 200. Tror der skal mere til en "blot" FID på Esbjerg og Amsterdam efter der er fuld produktion i Skive.
-
Hver fabrik giver NPV stigning på 20-30kr. Men det er klart, hvis oliepriserne bliver heroppe i plus 12 mdr, så begynder npv at blive løftet en del per fabrik
-
Så kan man jo kun undre sig over kursen har været oppe i 89nok for over 1 år siden. Dengang var NPV per fabrik vel ikke større. Så nu hvor vi et tættere på målet end for 1 år siden og betydlig højere olie priser kan jeg ikke se hvorfor kursen ikke skulle ligge omkring 200nok i Q3-Q4 2022 - det er jo ikke sådan at ALT står stille meden de afventer PoC
-
På et tidspunkt fulgte jeg top20 share holders dagligt og det var ikke de små private (nordnet, danske bank og clearstream) der reducerede ved store fald.
-
Fra mine tal tilbage til d. 22/7-2021 og til i dag 19/10-2021 har Danske Bank, Nordnet og Clearstream alle flere aktier nu.
-
Men selvfølgelig bruger de lidt mere på Skive fabrikken end planlagt i starten så et forsinket cashflow skal selvfølgelig koste på kursen. Tror dog ikke fabrikudviddelsplaner for kommende 5 år nødvendigvis bliver forsinket i samme omfang som Skive
-
I den tid jeg fulgte tallene, var det især JP morgan, NY mellon og State Street som var yderst aktive
-
ja, der er to ddb konti i top 20:
-
d. 20/7-2021
DANSKE BANK A/S 13,946,349
DANSKE BANK A/S 3,815,102
CLEARSTREAM BANKING 9,442,925
NORDNET BANK AB 6,996,259 -
d. 19/10-2021
DANSKE BANK A/S 14,117,458
DANSKE BANK A/S 4,179,356
CLEARSTREAM BANKING 10,432,971
NORDNET BANK AB 8,510,253 -
intet tyder på det er de private der panikker, så vidt jeg kan se
-
Glemte at tage nordea med som selvf. også har mange små, de er gået fra 3,396,975 til 3,707,631
-
Enig, men mønsteret peger på de banker der har små private kunder, øger beholdningen
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind