OLIE OG GAS — Juni 2024
-
Det siges Qec ikke er blandt de 15 projekter og deres ansøgning kan jo trække ud flere år, det er normal canadisk procedure. Jeg ville strategisk gå i flæsket på dem i retssagen så aktionærerne kan få deres penge tilbage, men lader til vi skal have en ny ørkenvandring.
-
Med masser af lige ved og måske og ikke en skid vil ske, slet ikke i Lowlands. Retssagen er dog heldigvis snart, men bliver nok udskudt nogle gange så alt er som det plejer at være. Binnion er ikke aktionærernes mand, han er Quebec'ernes mand og det koster aktionærerne dyrt indtil videre.
-
Han går efter udvinding med hans patenterede C02 lagring. Tror du det virker? næppe! Men noget som der ikke tales om er de "indfødtes" rettigheder til udvinding, det er langt mere interessant. Hvis Qec har opbakning blandt de "indfødte" så har de så vidt jeg forstår krav på udvinding da det står i forfatningen at de har lov til udvinding på egen jord. Måske staten er presset op i et hjørne grundet det samarbejde Qec har med "the originals".
-
Der er dog en anden ting jeg ikke helt forstår, for jeg synes han sagde da han var i Oslo at de havde ansøgt om et projekt og en anden ting er selve transporten, der skal jo først bygges pipeline. Det er en værre rodebutik og helt forståeligt at aktionærer er noget rundtosset!
-
Som jeg ser det, er der meget taktik i det han gør.. skyder en genvej via de indfødte, som du siger og de rettigheder de har. Samtidigt med, at han laver projekter, der måske ikke virker, men som passer ind regeringens plan om noget grønt. Så har de en god undskyldning for at godkende udvinding, som en pakke, med noget grønt og noget indfødt..
-
lovgivningen skulle iht formål adressere logistik.. denne paragraf, er åbningen.. hvorfor skulle de nævne noget om infrastruktur og logistik, hvis ikke trenden peger mod udvinding.. og ja, det kommer til at tage laang tid igen igen.. men kursen kommer i vejret, hvis det godkendes på trods. Og så kan man jo beslutte at sælge eller blive tiden ud..
-
New Zealand er også ved at ændre lovgivning så det igen bliver tilladt at hente olie og gas: "New Zealand står over for en energimangel, som truer vores elsystem og vores eksportørers konkurrenceevne. Vi har nu et presserende behov for at tiltrække yderligere investeringer i efterforskning og produktion for at holde lyset tændt, vores huse varme og erhvervslivet brummende,” sagde John Carnegie, administrerende direktør for Energy Resources Aotearoa.
-
New Zealand Seeks To Scrap Exploration Ban to Reverse Gas Decline | OilPrice.com
This week, the coalition government said it would introduce a bill in Parliament in the second half of 2024 to remove the ban on petroleum exploration beyond onshore Taranaki.
OilPrice.com (oilprice.com)
-
Ligner det samme problem som de nu har i Quebec + at de oveni købet har lovet at eksportere en masse strøm til New York om 1-2 år på grundlag af grøn energi fra vandkraft som de så måske ikke kan leverer pga øget eget forbrug og risiko for vandmangel.
-
Opec kalder tro på snarlig top i efterspørgslen efter olie for farlig https://proinvestor.com/investornyt/1172736/opec-kalder-tro-pa-snarlig-top-i-eftersporgslen-efter-olie-for-farlig
-
Gas wiped out by renewables as new US fossil power all but vanishes
Just 67MW of once-dominant generation source enters service in first part of year, says regulator, as Joe Biden's policies spark solar boom
https://www.rechargenews.com/energy-transition/gas-wiped-out-by-renewables-as-new-us-fossil-power-all-but-vanishes/2-1-1660837 -
"minsin" en seriøs skribent på F.avisen forum i Norge skriver om QEC: I dag læste jeg Bill-69- Naturgas er nævnt i flere kapitler – for det bliver en del af fremtiden.
Det er tydeligt, at regeringen nu har indset energiproblemet - som har været påpeget i et par år - Nu haster det!.
Om 2 år vil "Hudson Power Express" (maj 2026) levere op til 1,25 GW til New York og levere omkring 20 procent af byens behov.
Dette er energi, der ikke er tilgængelig i dag... -
Når Fitzgabbon siger "Vi er tydeligvis ikke klar, fordi mange mennesker ikke vil have nye dæmninger, mange mennesker vil ikke have vindmølleparker ved siden af deres hjem,"
så de har formentlig indset de formidable problemer, de har i de næste 10 år.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind