OLIE OG GAS — August 2022
-
Rasbom, ja tror også godt vi kan glemme produktion i Quebec, men der må alt andet lige komme en pæn erstaning til QEC på et tidspunkt og det er ikke regnet ind i kursen nu. Selv deres nuværende og kommende produktion i Kakwa er slet ikke regnet ind i kursen heller, så en fair value burde uden Quebec ligge på alt fra 6 til 10 NOK efter min mening.
-
-
Ottawa åbner døren til flydende naturgas, men ikke for enhver pris https://www.ledevoir.com/environnement/746337/environnement-ottawa-ouvre-la-porte-au-gaz-naturel-liquefie-mais-pas-a-tout-prix
-
Men det skyldes helt sikkert gentagne skuffelser, men når de fylder pengekassen op i det tempo de gør nu, så er det kun et spørgsmål om tid før kursen vil stige. De er vist kun omtrængt 10 ansatte og har næsten ingen faste udgifter. De betaler andre for at forestå boringer, hvilket er meget fornuftigt. Den ene emission engang i 2016 til skulle gå til boringer og det gik helt galt. Så har de grundet dårlige priser kørt på lavblus, men nu kører de på fuld gas i Kakwa med flere boringer på vej.
-
Ved at have penge i kassen kan de betale 50% af omkostningerne til nye brønde og være med til festen fra dag et. Modsat nu hvor deres partner betaler alle udgifter og først skal have deres omkostninger dækket før de deler. En ny brønd koster vist ca. 15mill$. Så deres Boe(tønder) antal kan hurtig stige.
-
Ingen tvivl om at de mange skuffelser betyder at det er svært at få kursen op. Regner med, at når vi har fået et par kvartaler mere i bogen, vil værdien blive cementeret og vi kan få en basecase price.. og så alle de andre fugle på taget til en bullcase/nyt bluesky.
-
Jeg beholder også mine aktier. Mit gak er 2,50 NOK, så jeg er ganske sikker på, at med noget tålmodighed, så skal jeg nok tjene både 2 og 3 gange på denne aktie. Hvis alt flasker sig, så bliver det meget meget mere.
-
Råvarer: Oliepriserne i markant stigning efter Opec-udmeldning https://www.proinvestor.com/investornyt/869932/ravarer-oliepriserne-i-markant-stigning-efter-opec-udmeldning
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind