TESLA — April 2026
-
Men nu kommer det interessante: Den høje oliepris på ~105 USD/tønde burde give Tesla massiv medvind. Dyrere benzin gør elbiler endnu mere attraktive økonomisk. Historisk stiger EV-interessen, når brændstofpriserne ryger op og Tesla er bedst positioneret til at nyde godt af det.Værdisætningen er stadig alt for lav. Thats it --
-
Tesla March car registrations soar in key European markets, showing changing trend. Thats it -- In Norway, Sweden and Denmark, Tesla registrations were up by 178%, 144% and 96%. https://www.reuters.com/business/retail-consumer/tesla-french-car-registrations-triple-march-2026-04-01/
-
-
https://x.com/dhh/status/2039624619326349737?s=20 Model Y is the 3rd best-selling car in Sweden now (up from 13th). Thats - it
-
Tesla skuffede fælt. Thats it

-
Tesla har vundet leverandørkontrakten på de 256 Megapacks. Det betyder, at Tesla har fået kontrakten på at levere alle batterierne (og sandsynligvis også den tilhørende software, invertere og support).
Thats it -- https://www.energy-storage.news/reno-planning-commission-approves-permit-for-200mw-trego-grid-bess-project/ -
De $4,96 mia. er en stærk minimumsbase for 2026-omsætningen (allerede sikret fra gamle projekter). Nye ordrer som Trego Grid, plus hvad der ellers kommer ind i løbet af 2026, lægges oveni. Base-case (mest sandsynligt): 65 – 70 GWh (+39 % til +50 % fra 2025)
-
Ja, hvis man synes Tesla skuffede, fokuserer folk ofte for meget på EV-salget og glemmer resten af forretningen. Jeg kigger kun på resten. Mit 500 USD-target for 2025 ramte næsten plet (@498
), og det nye 700 USD-target inden 1. april ser også ud til at blive nået. That’s it
-
Det samme mønster gentog sig efter Q1 2025, hvor Tesla-aktien faldt markant og nåede sit lavpunkt for året på 214,25 USD den 7. april 2025 (med en closing-pris på 221,86 USD den 8. april). Det er derfor muligt, at aktien igen kan teste 340 USD-niveauet, før en eventuel stigning mod 700 USD eller derover. Thats it --
-
Jeg supplerede min pos. i april 2025 og har gjort det samme igen i april 2026. Jeg solgte en del af min beholdning i december 2025 ved et kursniveau omkring 490 USD.Jo mere man sætter sig ind i casen og forstår handelsmønstret, desto flere penge er der at tjene på Tesla-aktien. Jeg har i dag flere Tesla-aktier, end jeg havde i april 2025, samtidig med at jeg har hjemtaget pæne gevinster undervejs.So, what’s not to like? Har delt info her i tråden næpsten dagligt det sidste års tid. Thats it-
-
@stockbull: 1/11/2025 11:04 skrev du at du forventede 6500 robotaxier i drift ved udgangen af Q1 2026. Der er nærmere 500 hvoraf under 10 er uden copilot. Du skrev også at tesla kommer til at omsætte 20-30 mia usd på robotaxi i 2026. Alle dine forecast fra novemner
rammer indtil videre helt ved siden af. -
Det hele tager lidt længere end oprindeligt forventet, men ikke år længere. Fokus ligger på at få San Francisco og Austin til at fungere perfekt, før vi skalerer derfra. Vi forventer nu mellem 5.000 og 10.000 robotaxier inden udgangen af 2026. I 2027 forventer vi derefter en vækst på 5-10 gange. Det er stadig et pilotprojekt, så det er svært at estimere 100 % præcist. Derfor revurderer jeg nu løbende, typisk hver tredje måned. Holder fast i mit 700usd target
-
Dollars to donuts, these things are going to merge. https://x.com/jayplemons/status/2040198209117806768?s=20
-
Med eksport til andre lande og salg til private bliver det meget lettere at nå høje omsætningstal hurtigere. Hvis Tesla sælger 300.000–500.000 Cybercabs i 2027 (muligt hvis produktionen rammer højt gear), giver det allerede 9–15 mia. USD i engangsomsætning fra salg alene. Derefter kommer den løbende drift-omsætning oveni. Så 20-30 mia muligt i 2027

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind