TESLA — Februar 2026
-
Planned capital expenditures for 2026: https://x.com/SawyerMerritt/status/2019264095313072587?s=20
-
-
Advarsel: Denne nyhed kan forårsage akut øjenrullen, tastaturkrigeri eller pludselig trang til at grave gamle FSD-videoer frem hos visse læsere. Læs på egen risiko! Men I får den alligevel:Best Electric Vehicle 2026 ifølge Consumer Reports: Tesla Model Y! https://www.consumerreports.org/media-room/press-releases/2026/02/consumer-reports-reveals-2026-annual-10-top-picks-in-new-cars-trucks-and-suvs/
-
Og 2026-versionen er endnu bedre: blødere affjedring, støjsvag kabine med akustisk glas, opgraderet interiør og – trommehvirvel – en 8-tommer touchscreen til bagsædepassagererne (så ungerne kan streame i fred). Plus stigende reliability, som gør den mere uimodståelig end nogensinde.
-
Og ja, jeg ved godt, at nogle straks vil sige: "Tesla har jo kun Model Y, de fornyer sig aldrig!" Det samme kunne man jo sige om Volvo S60 (klassisk design siden år 2000, stadig en topsællert efter små årlige forbedringer) eller BMW 3-serie (320i-varianten har kørt på samme vindende koncept i årtier). Hold fast i vinderne, siger jeg bare. Hvorfor skifte hest midt i løbet, når den stadig vinder? Sorry-not-sorry til hatersne. Data taler, og det taler Tesla i år igen igen igen...
-
Nej, egentlig ikke. Jeg er altid online og laver dybdegående research på alle mine investeringer hver dag. Jeg bruger typisk 3-5 timer dagligt på at gennemgå nyheder og analysere udtalelser fra Trump og andre centrale aktører. Derfor koster det ingen ekstra tid at bidrage lidt i Tesla-tråden eller dele relevante links. Helge nævnte engang, at der er mange, som læser tråden. Jeg synes, det er vigtigt med gode debatter og seriøs kritik, og det er desværre lidt en mangelvare her.
-
En ny UNECE-regulation (FN's regler for autonom kørsel) blev vedtaget i januar 2026 og kan åbne døren bredere for både supervised og unsupervised FSD i Europa og Asien. Den endelige afstemning og ikrafttræden sker dog først i juni 2026 https://www.notateslaapp.com/news/3581/new-un-autonomous-driving-regulation-could-unlock-tesla-fsd-in-europe-and-asia
-
i Kina har lokale producenter en massiv hjemmebanefordel (dataadgang, regulatorisk støtte og hurtig iteration), hvilket gør det ekstremt hårdt for Tesla at følge med lige nu. Men i EU er billedet anderledes: Der er ingen klar "hjemmebane"-vinder på autonom kørsel, og ingen europæiske bilproducenter har noget, der reelt matcher Teslas kommende Supervised FSD i funktionalitet og bredde (pr. februar 2026).
-
Når Tesla får grønt lys i EU (som ser ud til at ske snart), får de potentielt en klar ledelse på autonom kørsel her – i modsætning til Kina, hvor de jagter bagfra. Det kan blive et stort salgsargument for Tesla-modeller i Europa, især hvis konkurrenterne fortsætter med at halte eller droppe deres Level 3-planer.
-
Vi skal ikke glemme, at Teslas Full Self-Driving potentielt kan redde rigtig mange menneskeliv. Derfor forstår jeg ikke den kritiske holdning, som mange har over for Tesla i forhold til benzindrevne biler, der hvert år er skyld i hundredtusindvis af dødsfald. Kan man virkelig hade Elon Musk så meget, at man hellere vil køre i en ICE-bil og risikere at være med til at slå mennesker ihjel end at bidrage til at redde liv med en Tesla?
-
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind