TESLA — Januar 2026
-
Det er bl.a problemer med bremseudstyr, lygteudstyr og slør i hjulophæng. Fatale ting og meget - meget
dyre ting at reparere. -
Efter sølle 4 år ! Mine biler har altid gået igennem dyn UDEN anmærkninger
-
Lige nu har jeg en nummer 3 bil - en Citroen C1, som gik igennem 10 års syn UDEN anmærkninger. Ikke ligefrem den bedste bil på markedet, men bedre end Tesla
-
Selv om Musk er både farlig og idiot, så handler det ikke om det, men selve det fact, som efterhånden er tydeligt for enhver, at Tesla er en dårlig bil
-
Det er ikke egentlige problemer, det er blot slidtage. Det giver fuld mening, at en 4 år gammel Tesla (især Model Y) viser slid, hvis den har kørt 100.000 km uden nogen form for service. Andre nye biler skal overholde strenge serviceintervaller for at holde garantien. Men det gælder ikke for Tesla: De anbefaler kun tjek 'efter behov' (f.eks. brake fluid hvert 4. år, cabin filter hvert 2. år), ingen fast plan som traditionelle mærker. Så det er ikke noget forfærdeligt misvisende vrøvl, jeg
-
jeg prøver at nedgøre dette med – det er rene fakta. Bilerne har kørt upåklageligt i 4 år, og de høje dumpeprocenter ved syn er ofte bare akkumuleret slid fra manglende vedligehold. Faktacheck: Tesla's manual bekræfter 'as-needed' service, og gennemsnitlig km for 4-årige Model Y i DK er 60–100k km baseret på ejerrapporter. Det holder! Check selv Teslas officielle service anbefalinger
-
i Tesla's officielle vedligeholdelsesanbefalinger står der, at man skal rengøre og smøre bremsekaliprene (brake calipers) hvert år eller hver 20.000 km. Er det obligatorisk? Nej, Tesla's service er stadig "efter behov" – det er en anbefaling, ikke et krav for garantien. Mange ejere gør det kun ved syn. Andre bilmærker er det krav at møde til service for at holde garantien
-
Jeg kan desværre ikke forklare det tydeligere: Der er en kæmpe forskel ved syn, om en bil har været jævnligt checket i forbindelse med garanti-krav (som hos de fleste andre mærker), eller som Tesla – slet ikke serviceret i 4 år. Tesla kræver ingen obligatorisk service for garantien, men synshallen ser manglende historik som rødt flag på slid. Resultat: Høj dumpeprocent på papiret, men bilen har kørt upåklageligt. Fakta, ikke skandale.
-
Skal vi ikke lige holde fast i, at bilejere behandler deres biler akkurat ens. Et fact. Og ingen andre biler - som i INGEN andre biler oplever “akkumuleret” slid, som gør at de dumper til syn. Det er og bliver et særligt og meget dyrt Tesla problem. OG potentielt livsfarligt. Hvorfor tror du ellers de dumper
-
Nej, bilejere behandler ikke deres biler ens, det er netop pointen. Andre mærker har obligatoriske serviceintervaller (olie, filtre, bremsetjek osv.), som holder slid nede og giver dokumentation til synet. Tesla har ingen sådanne krav, kun anbefalinger (f.eks. kalipere-rens hvert år/20.000 km i saltede områder som DK).
-
Det er slidtage, ikke 'livsfarligt' eller unikt defekt – og det er ikke fordi Tesla er 'dårlig', men fordi ejerne (og Tesla) skipper det forebyggende tjek, som andre mærker tvinger til. Fakta fra FDM/Færdselsstyrelsen: Fejl er typisk slid-relaterede, ikke katastrofale. Bilen har kørt fejlfrit i 4 år – synet er bare det første rigtige tjek.
-
Ikke 'dårlig bil' bare anderledes filosofi: Tesla tvinger ikke til service (billigere, mindre nedetid), men så rammer synet slidet hårdt efter 4 år. Zoom ud: Det forklarer 45 % vs. 7 %. Var det livsfarligt, havde Ekstra Bladet skreget breaking news og Tesla tilbagekaldt flåden. Det sker ikke. Fordi det er slid, ikke defekter. Fakta > panik.
-
Der er ikke et gram af virkelighed i det du skriver SB! Desværre. Ja jeg har kørt til service efter henholdsvis 2 og 3 år med mine biler, og aldrig derefter. Der bliver intet lavet, ud over lidt sprinklervæske og smøring af dørhængsler. De går altid gennem syn UDEN anmærkninger. Også efter 6 og enkelte gange 8 og 10 år.
-
I min omgangskreds gør alle og enhver det på samme måde. Enkelte gange er der en lille ting der skal rettes. INTET - intet i det omfang der fortælles om på Tesla biler. Alt det du skriver stolpe op og stolpe ned om, mht at alt er “normalt” og at der er en anden filosofi- er ikke korrekt.
-
Selv du bliver nødt til at indrømme, at Tesla er samlet af komponenter fra absolut laveste hylde. Og at det er en raslekasse, der ikke er på omgangshøjde. OG som er væsentlig dyrere at vedligeholde end alle andre biler.
-
Væsentligt dyrere !
-
Jeg har forklaret hvorfor Tesla har mange fejl. Min næste bil bliver en Tesla og alle jeg kender som køre Tesla er glade for bilen og de spare alle mange penge i.f.t tidligere biler. Nogle +4000kr / mned samlet på benzin og vedlogeholdelse. Vi snakkede om det samme med model 3 sidste år og det er ikke noget nyt. Det da myligt der er at par børnesygdomme der skal udbedres men generelt en kanon god og økonomisk EV samt verdens sikreste
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind