TESLA — Marts 2025
-
https://x.com/MarioNawfal/status/1904856016690327712 ELON WILL BE ABLE TO DO IN GOVERNMENT WHAT HE DID WITH TESLA AND SPACEX
-
Korrekt hvad ElMiller siger med hensyn til konkurrence. Jeg mener, det er sundt, og jeg tror, det primært er ICE-industrien (Internal Combustion Engine), der står over for de største udfordringer. De fleste ICE-fabrikker taber penge på deres elbiler (EV'er). Tesla sælger alt, hvad de kan producere på nuværende tidspunkt, og samtidig er de i gang med at udvide deres fabrikskapacitet. Derudover har de industriens højeste margin, som forventes at stige yderligere med de nye produktionsmetoder,
-
så som Teslas "unboxed"-tilgang. Tesla har søgt og fået offentliggjort en international patentansøgning på denne metode. Patentet, offentliggjort den 6. september 2024 under nummer WO/2024/182432 af World Intellectual Property Organization (WIPO), beskriver en "Modular Vehicle Architecture for Assembly Vehicles". Ansøgningen blev indgivet den 27. februar 2024 og detaljerer, hvordan processen involverer parallelle underenheder, der samles til en fuld bilramme. Dette patent viser, at Tesla aktiv
-
beskytter denne teknologi, selvom de tidligere har været kendt for at åbne nogle af deres patenter for at fremme elbilindustrien (som annonceret af Elon Musk i 2014). "Unboxed"-metoden er dog en del af deres nyere strategi, især rettet mod fremtidige modeller som Robotaxi samt billig modellen som de arbejder på.
-
Teslas "unboxed"-tilgang er et bevis på deres innovative position i bilindustrien. Patentet bekræfter deres ejerskab over metoden, og selvom den stadig er under udvikling og skal bevise sin fulde effektivitet i stor skala, placerer den Tesla foran traditionelle bilproducenter. Deres evne til at tænke ud over etablerede normer og kombinere ny teknologi med produktionsdesign gør dem til en leder i at omdefinere, hvordan biler fremstilles. Hvis "unboxed"-metoden lever op til forventningerne, kan de
-
kan den ikke kun sænke priserne på elbiler, men også tvinge konkurrenter til at genoverveje deres egne processer. P.t virker tesla teamet meget optimistiske så det indikere for mig de er tæt på målet. Hvis unboxed metoden flopper er de selvsagt ikke godt. Men igen er Tesla i fromt m.h.t innovation.
-
Kun godt BYD har levet en hurtigere lader. Det vil presse Tesla til at gøre det samme og når de også kan lade på få min er der ikke meget mere at hente på ladeeffektivitet. Robotaxierne har allerede et nyt specielt ladesystem som jeg tidligere har beskrevet.
-
Kort sagt: Robotaxiens ladesystem er en trådløs, induktiv løsning, der prioriterer autonomi og bekvemmelighed over maksimal ladehastighed, understøttet af høj effektivitet og avanceret teknologi, der kan forme fremtiden for Teslas flådeoperationer.
-
Efter min mening er det forkert at tro Tesla ikke har styr på deres ladeuvikling. Kineserne får alligevel ikke lov til at udbygge ladenet i US og EU og omvendt Tesla ikke lov i Kina så det har sikkert ikke den ståre betydning med BYD lader på den lange bane
-
-
I dag introducerede Trump en 25% told på ALLE køretøjer, der ikke er fremstillet i USA. Denne told træder i kraft den 2. april. Omkring 40% af alle nye biler, der sælges i USA, er importerede, så denne told er en stor sag. https://x.com/SawyerMerritt/status/1905045223534632997
-
Told på 25 % på udenlandske biler og reservedele produceret uden for USA kan ses som et strategisk tiltag for at tvinge produktionen tilbage til amerikansk jord. Ved at gøre importerede biler dyrere kan det skabe et incitament for bilproducenter til at etablere fabrikker i USA for at undgå toldomkostninger og bevare deres konkurrenceevne på markedet.
-
Godmorgen

-
Bemærk venligst at vi har fået en ny chat til snak om politik.
-
Hej Helge 13.05. Fint at du opretter en Pol chat - men? Nu er jeg ikke den der har skrevet meget om “deciderede politiske emner”?, men mener helt klart, at “noget” af det politiske hører hjemme netop i Tesla chatten, da det klart er relevant for Tesla. Musk er så integreret en del af kernen (top 3) i og påvirkningen af US politik, og f.eks tiltag/decideret manipulation og løgne omkring politiske meldinger på X, tiltag overfor handelspartnere, Starlink/SpaceX m.m., at det afføder reaktioner.
-
Når Trump klart støttet af Musk og Vance taler om f.eks. Grønland, er det også mega Tesla relateret. I relation til sådanne ting, tror jeg helt klart folk syntes der skal skrives i Tesla chatten og måske i Pol chatten. Det kan og (bør efter min mening) have betydning for Teslaaktien. Blot for at sige det. Du kan være uenig, men det er min klare mening. Tror de der vil skrive bliver ved - i Tesla chatten. MEN al anden snak om politik, bør være i en Pol chat.
-
Jeg er enig i, at der er en overlap mellem Musk, Tesla og politik – det er svært at komme udenom, når Musk er så synlig en figur, og hans handlinger på X, SpaceX osv. kan påvirke Tesla. Jeg kan også se dit point om, at nogle politiske emner, som f.eks. Trumps udtalelser om Grønland, kan have relevance for Tesla og aktien, og det er fair at nævne i Tesla-chatten, hvis det knytter sig direkte til virksomheden.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind