TESLA — Marts 2025
-
Snart vil du kunne "bortvise" din Tesla, når den sætter dig af foran din destination.
Den vil derefter autonomt finde en parkeringsplads og parkere helt af sig selv: https://x.com/niccruzpatane/status/1903527484387184959 -
Jeg vil anbefale alle, der er skeptiske over for Tesla og foretrækker europæiske bilproducenter, at se denne YouTube-video. Den kan potentielt udfordre mange menneskers moralske overbevisninger. Videoen belyser, hvordan producenter af traditionelle forbrændingsmotorer (ICE) gennem årtier har modarbejdet effektivisering og kun har handlet, når de er blevet tvunget til det af lovgivning – og selv da har de forsøgt at bremse udviklingen. Historisk set har bilindustrien haft økonomiske incitamenter
-
til at opretholde status quo, da omfattende ændringer kræver betydelige investeringer i ny teknologi og produktionsmetoder. Samtidig har pres fra olieindustrien og forbrugernes efterspørgsel efter kraftfulde biler yderligere hæmmet motivationen for en grønnere omstilling. Tesla derimod har satset helhjertet på bæredygtighed og den grønne omstilling, mens den fossile industri fortsat modarbejder denne udvikling. Lad os fokusere på substansen i sagen frem for at rette kritikken mod enkeltpersoner
-
som Elon Musk. Gå efter hele den fossile industri inklusiv ICE fabrikkerne. Køb ikke EVs fra dem før de ændre holdning og accelerere den grønne omstilling https://www.youtube.com/watch?v=o52WIbCR88E
-
Volkswagens dieselskandale, bedre kendt som 'Dieselgate', var en omfattende sag, der afslørede systematisk manipulation af CO2-udslip og forfalskede testresultater. Det er både bemærkelsesværdigt og bekymrende, hvor hurtigt offentligheden synes at have lagt denne hændelse bag sig. Samtidig vækker det uro at overveje, hvordan lignende adfærd kan gentage sig, hvis der ikke etableres langvarige konsekvenser. Til sammenligning befinder Tesla sig i en helt anden liga og har ikke været involveret i
-
I min vurdering fremstår ledelsen og bestyrelserne i europæiske producenter af forbrændingsmotorer (ICE) som væsentligt mere korrupte end Teslas ledelse og bestyrelse. Samtidig er de europæiske bilproducenter ofte mere effektive i deres kommunikation med medierne, hvorimod Tesla jævnligt møder modstand fra pressen, på trods af at de fremstår som de mest innovative og miljøbevidste aktører i branchen.
-
-
Teslas vækst sætter ikke farten ned": Grundlægger af startup siger, at Teslas servicecentre "næppe kan følge med efterspørgslen"
Læs mere på:
https://economictimes.indiatimes.com/news/international/global-trends/tesla-growth-isnt-slowing-down-startup-founder-says-teslas-service-centers-barely-keeping-up-with-demand/articleshow/119370260.cms?utm_source=contentofinterest&utm_medium=text&utm_campaign=cppst -
tjaa - kan ikke ligefrem se at noget (Musk relateret) ligefrem er stoppet. Den der med at få det sidste ord, var det måske? Tænker så sandelig heller ikke det skal stoppe, men derimod stoppe i den form, hvor der males stolpe op og ned, fra alle sider!!! Chatten bør være investeringsmæssigt omkring Tesla, men i en kort form, vil det til stadighed være særdeles aktierelevant, at nævne skadelige Musk tiltag. Det ER absolut aktie relevant! -
Tesla i frit fald: Priserne på brugte Teslaer dykker – og køberne vender ryggen til
Danskerne siger nej tak til brugte Teslaer, og priserne rasler ned. Men hvor ender det? To eksperter kommer med deres bud på et svar.
Jyllands-Posten (jyllands-posten.dk)
-
Enig, Darwin, det var godt formuleret. Fremover vil jeg fokusere 100% på investeringsaspektet i denne tråd. Hvis nogle ønsker at boykotte Tesla eller kritisere Musk, foreslår jeg, at de tager det op i debattråden, så kun én tråd bliver belastet af Tesla-modstandere og lignende holdninger. Mit formål har i virkeligheden været at synliggøre den dobbeltmoral, jeg mener, mange Tesla-kritikere udviser, når de overser den fossile industri, som har været præget af korruption i de seneste 50 år. Jeg kan
-
ikke begribe, hvordan disse anti-Tesla-personer ikke ser, hvor bemærkelsesværdig Tesla er som virksomhed i forhold til hele den fossile industri. Men hermed lader jeg det ligge. Jeg trækker mig fra debatten og håber, at kritikerne fremover vil begrænse deres modstand og boykot til debattråden, mens jeg selv holder mig til investeringstråden. Jeg vil tilføje, at jeg går 100% ind for ytringsfrihed, men jeg mener ikke, at dette forum er det rette sted at agere aktivt, igangsætte boykot eller
-
Private investorer flokkes om Tesla-aktierne trods massiv kursnedtur https://proinvestor.com/investornyt/1294520/private-investorer-flokkes-om-tesla-aktierne-trods-massiv-kursnedtur
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind