TESLA — Januar 2025
-
-
Tesla Has Highest Fatal Accident Rate of All Auto Brands: Study
Tesla vehicles suffer fatal accidents at a rate that's twice the industry average, according to a new report from iSeeCars that uses U.S. Fatality Analysis Reporting System data.
Road & Track (www.roadandtrack.com)
-
Og lidt data, som slet ikke er helt opdateret https://en.wikipedia.org/wiki/Criticism_of_Tesla,_Inc
-
Og så er der den store amerikanske undersøgelse af mange hundrede tusinde biler publiceret i efteråret (nov) 2024, hvor Tesla har alvorlige tekniske nedbrud eller fejl i 9,4% af deres biler. Dobbelt så mange som snittet af andre biler.
-
Hugininvest, spot on og ja, selvom SB skriver og skriver, så er tavlen bestemt ikke vasket ren mht. Tesla. Fakta er, at Tesla er noget skrammel og det underbygges nemlig af eksempelvis både FDM og ADAC. Personligt har jeg kontakt til flere værksteder, som bekræfter at Tesla uden sammenligning har masser af problemer med det tekniske og kvaliteten af selve bilen.
-
Deres biler er værd at diskutere, men ikke også mindst Musk støtte til Trump og Alternative für Deutschland (AfD). Trump som gør krav på Grønland og støtter det yderste højre Proud Boys mens AfD har ralationer til nynazister. Det er en meget uheldig situration både for Tesla, Musk og verden.
-
Musk lille hilsen kunne sagtens være rettet mod de grupper.
-
Jeg ønsker at klargøre mine synspunkter om Tesla, da jeg mener, at diskussionen ofte er præget af misforståelser. Jeg ser på sagen fra et bredere perspektiv og argumenterer for, at FDM-rapporten kan være påvirket af en generel modstand mod personer som Trump og Musk, som mange i Danmark har en negativ holdning til. Det er ikke en bortforklaring, men snarere en personlig vurdering, at hvis 90 % af den danske befolkning er imod disse figurer, vil det sandsynligvis også afspejles blandt FDM’s folk.
-
Det er vigtigt at bemærke, at mange af de mest velhavende individer ofte har en højreorienteret politisk holdning, og at virksomheder som Nvidia støtter Tesla, fordi Tesla er en af deres største kunder. Det er også historisk interessant at nævne, at VW blev grundlagt under Hitler, og at BMW producerede motorer til den tyske krigsmaskine under Anden Verdenskrig. Selvom Musk er en forretningsmand og fredsskaber, der stræber efter bæredygtige løsninger, kan det virke ensidigt at fokusere på enkelte
-
aspekter af hans virksomhed og kritisere det med hadske tilgange som f.eks når Topspiller køre i samme rille med at Musk skulle være nazizt p.g.a en uheldig arm bevægelse. Det er vigtigt at skubbe til fordommene og ikke lade sig rive med af den ensidige kritik, der ofte kører i samme rille, som påstanden om, at Musk skulle være nazist baseret på en uheldig armbevægelse.
-
Jeg mener ikke, at denne type diskussion hører hjemme i en Tesla-investeringstråd. Jeg ser på Tesla-sagen fra et bredere perspektiv, men zoomer også ind på specifikke problemer, som sandsynligvis allerede er blevet løst i de nyeste bilmodeller. Det er under min standard at fortsætte med denne mudrede debat, som desværre ser ud til at udvikle sig. End of discission.
-
@Huginvest: Et sidste pip. Kritik er selvfølgelig velkommen, både fra FDM og gennem dine links – det er ikke et problem. Jeg har allerede præsenteret mine argumenter for, hvorfor jeg mener, at disse rapporter sandsynligvis er bevidst biased imod Tesla, så jeg vil undgå at gentage mig selv. Tid er min vigtigste ressource, og jeg vælger at fokusere på det, der interesserer mig. Jeg respekterer din mening og håber, du også respekterer min.Mine argumenter kan findes i tidligere indlæg her i T.tråden
-
Et sidste pip vedrørende kritik. Jeg tror ikke, I finder nogen, der er mere kritisk end jeg er. Hele mit arbejdsliv har jeg levet af at være kritisk og håndtere risiko. Jeg har undersøgt hundredvis af aktier, og kun få er gået igennem mit risikofilter – det er dem, jeg skriver om og interesserer mig for. Tid er min vigtigste ressource, og jeg bruger ikke tid på aktier, der ikke interesserer mig. Derudover er mine investeringer langsigtede, og for at forstå Tesla-casen mener jeg, man skal have de
-
langsigtede briller på. Professionel kritik er selvfølgelig velkommen. At der har været nogle slidte bremseklodser i synshalden ændre ikke end overordnede investering for mig. Det sikkert biler fra Toyota fabrikken som ikke fiser lige igennem syn. Har man undersøgt det. Næppe.
-
Godmorgen

-
@SB Bare bliv ved med din positive vinkel på Tesla, der er nok andre der læser med i tråden, som langsigtet godt kan se at Tesla er interessant og ikke reelt et bil firma. Debatten er desværre blevet kørt af sporet med et meget snævert syn på virksomheden og en misforstået armbevægelse, som en del politikerer er sluppet afsted med uden at blive kaldt nazist.
-
-
SB, alle vinkler er velkomne i en tråd om en aktie
og at du ikke kan lide, når der er saglig kritik af Tesla og Musk er dit eget problem, men det er ikke op til dig at vurdere, hvad der må blive skrevet (heldigvis) -
SB hvis du går meget op i risiko, så kan jeg ikke forstå at du ikke kan se en stor risiko i det der sker lige nu. Der faktisk en offentlig udskamning af de folk der har Tesla. Der er flere billeder hvor der lavet hærværk på Teslaer. Der kunne godt gå hen at blive et problem at kun en bestemt type folk køber Teslaer fremover, hvilket kun vil forstærke denne effekt.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind