TESLA — Januar 2025
-
Først (noget der meget minder om) en Nazi-hilsen og nu dukker Musk op på et Alternative für Deutschland (AfD) møde. Den yderste højrefløj i Tyskland. Måske kære Musk skulle tænke lidt på hvilke signaler han sender. Men kunderne er måske mere i den gruppe nu end i de “grønne”.
-
Godt valg Helge med din BMW I4. Køre selv BMW 320D. En BWM I4 koster dessværre ca. 600k kr hvorimod en Tesla Y 400k kr så muligvis derfor der køre menge flere Tesla Y herude. Model 3: Starting at ฿1,599,000
Model Y Standard: Starting at ฿2,000,000 -
Det er en investeringskanal, så lad os fokusere på den relevante sag. Diskussioner om, hvorvidt en Opel eller VW er bedre end en Tesla, er ikke relevante her. Faktum er, at Tesla er verdens bedst sælgende elbil og et af de mest innovative virksomheder globalt. Bilsegmentet udgør faktisk mindre end 20% af den samlede investeringscase, når man ser fem år frem. Hvis man er en kortsigtet daytrader, er det måske ikke Tesla-investeringsdiskussionen, man bør deltage i, blot for at kritisere dem,
-
Vi ved fra meningsmålinger, at 90% af den danske befolkning ville stemme på JB frem for Trump. Hvis vi antager, at samme procentdel også er imod Musk, vil det helt sikkert afspejles i FDM-undersøgelserne. Jeg har selv arbejdet som inspektør inden for skibstilsyn i over 10 år, herunder for Mærsk på gastankere og deres boreplatforme, hvor sikkerheden er altafgørende. Man kan ærligt talt selv vælge, hvor mange fejl man vil finde og rapportere til værftet. En striks bilsynsinspektør
-
Jeg siger ikke, at Tesla er verdens bedste bil, men jeg betragter Tesla som et af verdens mest innovative virksomheder. Tesla er en relativt simpel bil, hvor alt unødigt udstyr er fjernet. Den er samtidig en af verdens sikreste biler og har en fremragende softwarepakke samt et flot design. Men endnu engang, dette er en investeringsdiskussion, ikke en debat om bremser og hestekræfter. Der findes masser af andre diskussionsgrupper til at tale om bilers køreegenskaber. Ford og GM taber penge på der
-
-
Tesla shakes the auto industry in Thailand with the price points of Model 3 and Model Y - Tesla Oracle
Bjorn Nyland thinks it's game over for other automakers as Tesla enters the Thailand automotive market with its Model 3 and Model Y EVs.
Tesla Oracle (www.teslaoracle.com)
-
Tesla er betydeligt billigere og har en højere profitmargin på 15-20%. I kontrast hertil er BMW's priser meget højere, og de forventer først at opnå profitmargin på deres elbiler i 2026. Hvad mon der er den bedste investering? Jeg er enig i, at BMW'en er en mere attraktiv bil på flere områder, men ikke på alle. Når det kommer til investering, er Tesla lysår foran. Jeg har ikke tjekket priserne i Danmark.
-
Med hensyn til Tesla og det brugte marked, som Huginvest omtaler, har jeg en helt anden opfattelse. Tesla FSD er tæt på at være færdigudviklet, hvilket betyder, at Tesla vil blive yderst attraktive som selvkørende taxier, og det vil drive priserne op. Vi taler igen om investering. Teslas biler er skåret ned til det essentielle, samtidig med at de overholder kravene til materialestyrke og lignende. Det samme gælder for SpaceX's raketter, som er fri for unødvendigt udstyr, og derfor koster de kun
-
en tredjedel af NASAs projekter. I dag lejer NASA SpaceX til rumforskning og kræver, at hele SpaceX-teamet, inklusive Musk, gennemgår drug tests regelmæssigt. Så påstanden om, at Musk er en omvandrende narkoman, er blot gætteværk eller falske nyheder eller hate-speech.
-
En alternativ måde at se på prisudviklingen på er, at trenden for elbiler (EVs) generelt er faldende. Gennem innovation finder kinesiske producenter og Tesla løbende metoder til at reducere priserne. Denne tendens er ikke til stede hos biler med forbrændingsmotorer (ICE). Hvis priserne på nye elbiler fortsætter med at falde, vil det naturligvis også påvirke priserne for både brugte elbiler og brugte forbrændingsbiler negativt. Derudover er der en betydelig risiko for, at ICE-fabrikker kan gå
-
Fra et investeringsperspektiv finder jeg Tesla yderst spændende, mens de andre bilproducenter virker mindre interessante. Det betyder dog ikke, at jeg ser negativt på andre bilmærker. Jeg synes helt ærligt, det er ærgerligt, at de ikke har formået at følge med, især i forhold til de kinesiske elbilproducenter. Jeg respekterer fuldt ud dem, der vælger at investere i Ford, Toyota, VW osv., selvom deres CEO'er måske har haft problemer som f.eks. domme for spritkørsel. Jeg ville dog ikke bruge tid
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind