TESLA — Januar 2025
-
Derudover kan der være betydelige besparelser ved at skifte til en elbil (EV). En af mine bedste venner skiftede sin Benz diesel ud med en Tesla Model 3 i 2023, og han fortæller, at han allerede har sparet over 50.000 kr. i 2024 på brændstof, service og afgifter. Han kører cirka 50.000 km om året, så besparelsen skal ses i forhold til, hvor mange kilometer man kører årligt.
-
Godmorgen

-
Her i Regstrup har flere af mine naboer, venner og bekendte Teslaer. De er allesammen meget glade for deres valg. Enkelte af dem har faktisk to stk. stående i indkørslen. For mit eget vedkommende er jeg dog seriøst forelsket mig i BMW I4. En sådan regner jeg med skal være min første elbil.
-
Min søn har specialværksted samt autohandel. Jeg tager en snak med ham i morgen om hvorvidt der er noget om specielt galt med Teslaernes kvalitet sådan som det fremgår af FDM- rapporten. Jeg ved, at han selv har mange Teslaer igennem på værkstedet.
-
Antal dumpede biler lyver nok ikke. Hvis man bruger lidt på vedligehold, og det er hvad jeg ofte hører fra Tesla elskere. “Du spare så meget på vedligehold!”.. Deres garanti er jo også ret dårlig - 80.000 km. Jeg har valgt en bil fra VW koncernen, da det er 150.000 km. Jeg kan ikke se den store fordel ved Tesla lige nu.
-
Når jo. Forsikring også. 40-50 billigere end hvad jeg kunne få på en Tesla!
-
40-50 pct billigere.
-
Hvis din søn for alvor er inde i teknikken, kan han kun give et svar, og det er JA der er rent faktisk noget om snakken. I branchen og blandt mekanikere i synshaller, står det klart at materialevalg og komponenter er fra billigste hylde. Og ved syn er det altså IKKE kun dæk og tilsvarende de dumper på. Det er alt, herunder styretøj, ophæng, bremser, lygter og meget mere. Det er udenomssnak, når nogle mener det skyldes de ikke er klargjort. Min nr 3 bil, en Citroen C1 er lige strøget igennem sit
-
igennem sit 8 års syn - uden forberedelse. ADAC, synshaller, FDM og flere andre er altså ikke idioter.
-
Ud over kvalitet kommer brugtmarkedet for Tesla’er til at kæmpe med mange andre ting. Overudbud, forskrækkelse over reparationsudgifter, batteriudgifter, dårligt ry på verdensplan over kvalitet, og inden længe et dårligt ry omkring ejeren. Altså dårligere end det er i dag. Han er et problem og bliver et meget større problem. Mærk jer mine ord. NB! Tror I virkelig Danmark og Norge (måske Sverige) kan aftage bilerne. Andre lande vil ikke købe dem i samme grad. Det kommer til at smitte af på aktien
-
SB, "Teslas innovative biler", håber det var en joke. Det har da intet at gøre med, at ICE-mekanikere føler sig truet. Det er jo langt fra kun dem, som har konstateret at Tesla er noget skrammel. Jeg har prøvet flere Tesla´er og der er bestemt ikke noget "inoverende" over en Tesla og jeg kunne ikke drømme om at købe/lease en Tesla. Jeg er IKKE noget imod EL-biler, så det har intet med sagen at gøre blot til info (kører selv BMW i5)
-
De troede bilen var innovativ og derfor ikke havde brug for vedligehold.
-
Først (noget der meget minder om) en Nazi-hilsen og nu dukker Musk op på et Alternative für Deutschland (AfD) møde. Den yderste højrefløj i Tyskland. Måske kære Musk skulle tænke lidt på hvilke signaler han sender. Men kunderne er måske mere i den gruppe nu end i de “grønne”.
-
Godt valg Helge med din BMW I4. Køre selv BMW 320D. En BWM I4 koster dessværre ca. 600k kr hvorimod en Tesla Y 400k kr så muligvis derfor der køre menge flere Tesla Y herude. Model 3: Starting at ฿1,599,000
Model Y Standard: Starting at ฿2,000,000 -
Det er en investeringskanal, så lad os fokusere på den relevante sag. Diskussioner om, hvorvidt en Opel eller VW er bedre end en Tesla, er ikke relevante her. Faktum er, at Tesla er verdens bedst sælgende elbil og et af de mest innovative virksomheder globalt. Bilsegmentet udgør faktisk mindre end 20% af den samlede investeringscase, når man ser fem år frem. Hvis man er en kortsigtet daytrader, er det måske ikke Tesla-investeringsdiskussionen, man bør deltage i, blot for at kritisere dem,
-
Vi ved fra meningsmålinger, at 90% af den danske befolkning ville stemme på JB frem for Trump. Hvis vi antager, at samme procentdel også er imod Musk, vil det helt sikkert afspejles i FDM-undersøgelserne. Jeg har selv arbejdet som inspektør inden for skibstilsyn i over 10 år, herunder for Mærsk på gastankere og deres boreplatforme, hvor sikkerheden er altafgørende. Man kan ærligt talt selv vælge, hvor mange fejl man vil finde og rapportere til værftet. En striks bilsynsinspektør
-
Jeg siger ikke, at Tesla er verdens bedste bil, men jeg betragter Tesla som et af verdens mest innovative virksomheder. Tesla er en relativt simpel bil, hvor alt unødigt udstyr er fjernet. Den er samtidig en af verdens sikreste biler og har en fremragende softwarepakke samt et flot design. Men endnu engang, dette er en investeringsdiskussion, ikke en debat om bremser og hestekræfter. Der findes masser af andre diskussionsgrupper til at tale om bilers køreegenskaber. Ford og GM taber penge på der
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind