TESLA — Januar 2025
-
-
Pointen er netop det med ejerskab. 90% eller mere af øen var ikke beboet eller brugt på nogen som helst måde tidligere. Man har absolut ikke ejerskab til noget, blot fordi det ligger på samme kontinent eller ø. Tag blot Europa og Asien og herunder F.eks Sibirien. Men Danmark fik netop i 1916 papir på den resterende del af øen Grønland, som ingen (som i ingen) hidtil havde ejet eller færdedes i. Internationalt anerkendt. Denne kæmpedel af Grønland har aldrig nogensinde været blot i nærheden af et
-
Andet ejerskab end det danske. Og slet ikke strå land eller USA
-
Slet ikkeGrønland skulle der stå
-
Der blev indgået aftaler om undergrunden og råstofferne mellem Danmark og Grønland omkring 2010. Efterfølgende var flere store olieselskaber aktive i at lede efter olie offshore ved hjælp af seismiske skibe. På det tidspunkt var der en aftale om, at indtægterne skulle deles 50/50 mellem Grønland og Danmark, som jeg husker det. Jeg arbejdede for et seismisk firma fra 2010 til 2015, hvor vi havde tre skibe i området omkring Upernavik i den periode. Vurderingen dengang var, at olieprisen skulle
-
overstige 100 USD, før det kunne betale sig at påbegynde olieudvinding. Jeg kan dog ikke sige, om der er indgået andre aftaler efter 2015. Olieprisen var over 100 USD fra 2011 til 2014, men i 2015 faldt den til 50 USD. Siden da har der ikke været meget aktivitet i forhold til olieprojekter i Grønland mig bekendt.
-
Statoil has suggested that it might look to sell its licences on the west coast of the country due to the high costs and risks associated with developing the assets, and in 2014, Cairn declared that it would look to prioritise its work in Africa over its nascent projects in Greenland.
-
https://www.youtube.com/watch?v=gCu6SKcwj5g kanon interview
-
Man kan sige, at Grønland er et autonomt område inden for Kongeriget Danmark, hvilket indebærer, at det har en vis grad af selvstyre, men stadig er underlagt dansk suverænitet. USA's bekymring ligger sandsynligvis i, at grønlænderne kunne begynde at indgå handelsaftaler med Kina eller Rusland.
-
Cybertruck covered in SOLAR PANELS - CES 2025 https://www.youtube.com/watch?v=jrrv5GwbzMI
-
For mellem 5 og 10 år siden, da der kun var modelS, blev jeg overhalet af en finskregistreret Tesla. Jeg tænkte, den er langt hjemmefra, med al den snak der var om rækkevidden, men så så jeg, at taget var dækket og forlænget med solceller. Jeg har aldrig hørt om eller set lignende.
-
Ja, der findes producenter, der tilbyder solcellesæt, der er velegnede til elbiler, herunder Tesla-modeller. Det at bruge Cybertrucken som backup-strøm til ens hus er dog en relativt ny idé. I den nærmeste fremtid kan vi forvente at udnytte solens energi endnu mere, da den allerede leverer varme til alt liv på kloden
-
-
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind