TESLA — Maj 2023
-
Så et kinesisk selskab mener det vil tage 5 år. De er meget mere frigjorte for div lokale lovgivninger. Tager det 5 år i Kina tager det noget længere tid i Europa.
-
Hvorvidt Brian Gu historisk typisk får ret med hans forudsigelser ved jeg ikke. Eller om det er den kinesiske pendent til Musk “deadline”
forudsigelser -
Karbold jeg er de sidste par uger begyndt at kigge lidt på den. Ser det som en High risk/High reward aktie
-
De leverede dén første bil i lørdags. Og bil nummer to i dag. Et par mdr senere end planlagt. Samtidig har de ikke nedjusteret forventningerne til produceret og leveret biler i år. På ca 42.000 biler
-
HVIS de kan levere det antal biler i år. Så tror jeg der er 3-cifret procent upside i år. Sandsynligheden for de kan nå det? Hmm er der overhovedet nogen vestlig elbils producent der har produceret og leverert så mange år ét efter launch.
-
Jeg har ikke noget at forankre det i. Men jeg tænker der er meget større risiko for nedjustering(er) end de når det. Også derfor jeg tror der er meget upside hvis de gør
-
De har en mcap på lige godt usd 2 mia. Ved årsskiftet havde de knap usd800 mio i likvider med forventet udgifter på godt usd600 mio. Og de regner med sorte tal på bundlinjen i år et…..
-
Så mega meget optimistisk forventninger. Går det godt får aktionærene stor payback i år. Men misser de og evt skal ud at rejse et større 3-cifret mio usd. Så er det nok ikke sjovt
-
Jokeren der gør det er svært at fortage direkte sammenligninger med andre EV er den produktions model de har valgt. I stedet for SELV at bygge produktion op fra bunden af. Så har de lavet en aftale med en allerede eksisterende fabrikant. Så alt andet lige bør de reducere risk. Men hvor meget……
-
Så kom nedjusteringer for Fisker. Nyt estimat 32-36.000 leveret i år mod tidligere 42.600. Dertil en anelse højere RD omk end ventet. Hvor de tidliger ventede positiv ebit, så er det nu blødt op til muligvis plus….
-
Aktien fald meget lige efter åbning men er nu tæt på gårdagens luk
-
De har produceret 55 biler….. til test mm. Regner med 14-1700 biler i Q2. Stejl kurve i løbet af q3 hvor de forventer 6.000 Per mdr ultimo q3
-
Selvom der kom den nedjustering jeg snakkede om, så synes jeg overordnet analysen er den samme. 32-36.000 er stadig vildt mange år 1. Så HVIS det lykkedes er der stor upside. Selv 20.000 vil jeg synes er godt. Men så begynder vi måske at nærme os en risiko for kap udv
-
Så stadig en spændende case som jeg kommer til at følge lidt. Måske/måske ikke jeg køber en sjat på et tidspunkt
-
Ja der er turbo på i Kina m.h.t EV og FSD. Hvis FSD kan spare menneskeliv på vejene kommer det til at gå hurtigt i Kina med myndighedernes godkendelse. Brian Gu er næsten lige så optimistisk som Musk, Woods og Ron Barron. https://finance.yahoo.com/news/does-chinas-perfect-ev-look-093000908.html
-
Tak for info SB. At han så er det kinesiske svar på Musk

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind