NOVO — April 2026
-
Det med prisfastsættelsen af nye stoffer kommer vel til at handle om, hvad de nye stoffer tilbyder, som de gamle (f.eks: semaglotid) ikke tilbyder lige så godt? - Det kan dreje sig om 1) tabet af fedt/muskelmasse (er det ikke Gubra?), 2) gode bivirkningsprofiler (Zealand), 3) specielle sundhedsassets - i denne gruppe kunne Novo nok gøre sig gældende indenfor MASH, cardio, afhængighed, psykisk velvære og - måske - altheimers? og så selvfølgelig effekt ... Og convinience -vil Lilly sikkert sige?
-
I hvert fald tror jeg på, at mange stater/beslutningstagere gerne vil betale relativt godt for at kunne imødegå nogle af disse meget dyre sundhedsissues for sine borgere. - Men i så fald skal produktet jo så nok være bedre end semaglotid, for som det er, får de måske hele pakken med semaglotid: Som de jo får billigt ...
-
Det er et svært spørgsmål: Men det er vel volumen, der afgør, hvor stort det problem bliver?: Og hvis vi er enige om, at kemisk produktion er dyrere, sværere og limiteret mht. volumen, er der da noget, der tyder på, det ikke bliver et så voldsomt problem? - Læg dertil forsyningssikkerhed for stater/store beslutningstagere, der skal bruge semaglotid til vital infrastruktur... De vil ikke finde tilstrækkelig forsyningssikkerhed i compoundede udgaver fra mindre udbyde føler jeg mig ret betrygget i!
-
Godmorgen

-
Kemi er ikke en uudtømmelig resource, Pauly: Der vil opstå flaskehalse i nogle vitale dele af API til SPPS produktionen.. Sikkert allerede begyndende fra 7% af populationen af behandlingskrævende. - Og heri er overhovedet ikke indregnet consumerdelen, der har kurs mod at blive meget større end forventet. Kemi (SPPS) er - som du skriver - dyrere at bruge i forvejen. Og med stor efterspørgsel og mangelsituation vil prisen stige - sikkert markant (se f.eks på olien pt.).
-
Tag med at big PH (læs: Novo og Lilly) har en mulighed for - gennem f.eks eksklusive kontrakter med udbydere - at "reservere" dele af denne vitale kemi til eget brug... Mest vitalt for Lilly selvfølgelig - men husk, at Novo også pt. bruger SPPS til slutfasen af produktionen, selvom det er i langt mindre omfang! - Novo og LIlly har gode kontrakter, er jeg helt sikker på!!
-
I øvrigt forestiller jeg mig, at "foldningsproblematikken" - der er den udfordrende del af Yeast teknologien ved komplicerede molekyler - er en ting, Novo har sat Gefion til at arbejde med! - Jeg tror på, at det måske allerede er et problem, der står til at løse, når UBT251 er klar efter fase 3 forsøg... Men det vil tiden nok vise!
-
Novos Wegovy-pille går en anelse frem i USA https://proinvestor.com/investornyt/1430484/novos-wegovy-pille-gar-en-anelse-frem-i-usa
-
Ugens grafik: Endnu et bud på markedsfordelingen i fedmemedicin https://proinvestor.com/investornyt/1430515/ugens-grafik-endnu-et-bud-pa-markedsfordelingen-i-fedmemedicin
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind