NOVO — Marts 2026
-
Mike Doustdar Addresses the National Press Club of Australia : https://www.youtube.com/watch?v=N0ZJ3VSSfb4
-
De fleste vil blot tabe nogle kilo og er ikke obese - CNBC diskuterer Eli og Novo og sammenligner (video 5 min.) - Jared Holz, Mizuho, joins ‘Fast Money’ to talk the future of the obesity drug trade on new data out of Novo Nordisk Wegovy trials." Holz forstår ikke hvorfor der ingen hype er om Novo
https://www.cnbc.com/video/2026/03/19/biopharma-thesis-starting-to-moves-away-from-obesity-drugs-says-mizuhos-jared-holz.html -
Der går heller ikke længe før markedet forhåbentligt vågner op til. Hvem kan faktisk producere i large scale mest low cost? Og her har Novo Nordisk altså en kæmpe fordel med deres biologiske produktion som synes at været faldet totalt under radaren.. Markedet glemmer også at Novo Nordisk ALDRIG har manglet API, og derfor virker det overblown at visse folk ser det som et problem at pillen kræver det mere API.
-
China expresses hopes over Novo Nordisk's presence in market https://www.reuters.com/business/healthcare-pharmaceuticals/china-expresses-hopes-over-novo-nordisks-presence-market-2026-03-20/
-
Lige nu kæmper vi med at skabe volumen, så vi ikke taber penge på prisnedsættelserne i USA. Aktiekursen er langt nede. Det virker lidt demotiverende når priserne i Indien så falder med 90%. For det samme vil vel ske i USA om 5-6 år. Så har Novo måske bedre stoffer, men tænker stadig massemarkedet vil nøjes med Wegovy eller Zepbound, hvis prisen måske kun er 20$. Kan vi vitterligt sælge 10-15 gange mere end vi gør nu, for at skabe vækst? Oversér jeg noget? Det var noget andet, hvis Novo også-
-
Craw: Generics er part of the game og burde ikke overraske nogen. Jeg køber dog ikke præmissen om 90% reduktion, lad os se hvor det ender. Novo Nordisk har ihvertfald signaleret at de langt fra forlader de markeder hvor patenterne udløber.. Mange glemmer også at det at lave semaglutid er ikke ligeså "nemt" som at presse panodil piller hvor man bare blander noget kemi..
-
I indien har novo nordisk også primært haft fat i de velhavende.. (de har estimeret 100.000) patienter i Indien.. Ved at forsøge at konkurerer med de generiske på lavere priser, kan de forfølge volumen taktikken og potentielt ramme en masse i et marked på omkring 100 mio..
-
Jeg er nok bare lidt slidt i dag efter de mange minusdage. Nu kan jeg selvfølgelig ikke finde artiklen igen, men læste, at ca. 40 producenter stod klar i Indien og med forventede priser på 10% af den nuværende originale Wegovy. Så ved jeg godt, at Novo også har indgået partnerskaber med andre, som så sælger nogle billige versioner på vegne af Novo. Sandsynligvis også i vials. Men alligevel. Det er nogle store volumenforøgelser vi skal ud i
-
Vikrant Shrotriya, managing director at Novo Nordisk India, talks about how generics could reshape the market. He says he does expect drugs in India need an ‘Indian centric’ pricing to make them more accessible. https://cnb.cx/4lFnhFK
-
Præmisserne for selve produktionen er en god og vigtig diskussion: Mit take - efter at have studeret på sagen tidligt sidste efterår: 1) Der er pt. 2 produktionsmåder: SPPS (kemisk) og Yeast (biologisk). Novo benytter sig at den sidste (laver også produktion via SPPS - nye ting, mindre setups). 2) Yeast er dyr og vanskelig at facilitere, men er uovertruffen til storskalaproduktion - som den, vi ser ind i.
-
Den er også svær teknologisk og pt. ikke så velegnet til store molekyler, idet "foldningen" (hvad det så er?) er teknologisk svær at håndtere teknologisk. Derfor tænker jeg lidt over Kina fase 2 forsøget, der jo er med en tripleagonist! - Endnu vigtigere end patentet er, at Novo har 35 års erfaring med teknologien - 35 år Niller: Så ved man noget! Jeg tror, det bliver MEGET svært for konkurrenter for alvor at gøre sig gældende her!
-
SPPS er en kemisk teknologi, der skulle være præcis, men ikke velegnet til storskalaproduktion: Da kemien, der skal bruges, ikke er en uudtømmelig resource og der vil opstå flaskehalsproblemer med en del af den. Deponeringen er en sekundær ulempe. Så vidt jeg er orienteret er al compounding sat op i SPPS produktion. Da jeg spurgte, svarede AI, at en kritisk produktionsmasse (hvor Yeast helt ville udkonkurrere SPPS) ville være et sted mellem 10-20% af obesity populationen.
-
Men allerede fra 5-7% vil problemerne med kemien sikkert vise sig. Vi er nu nået til ca. 2% - og dobler vel inden 2030? Så jeg forudser, at vi først i -30èrne vil se, at compounding vil blive udraggeret. På den baggrund er det let at forstå, at Novo har travlt med at få sat prisen ned og volumen op....
-
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind