NOVO — November 2025
-
Novos afgående formand om exit: Forskelligt syn på hvordan aktivt ejerskab udøves https://proinvestor.com/investornyt/1383180/novos-afgaende-formand-om-exit-forskelligt-syn-pa-hvordan-aktivt-ejerskab-udoves
-
Novos Rebien er som ventet ny formand: Armslængdeprincip skal genetableres hurtigst muligt https://proinvestor.com/investornyt/1383217/novos-rebien-er-som-ventet-ny-formand-armslaengdeprincip-skal-genetableres-hurtigst-muligt
-
Ukendtinvestor:Fortiden kan kun bruges til at lære af, og når forandringens vinde blæser skal der bygges vindmøller, og ikke laves læskure.Rebiens syn på at glp-1 i fremtiden kan blive håndkøbsmedicin er måske et ret godt bud på hvilken fremtid der skal ageres i,og alt andet lige, så Novo Holding før de fleste,at noget var ude af trit i den gamle Novoledelse.Det er efter min mening i længden godt set, og jeg tror på at det næste væsentlige nye vi hører fra Novo,bliver positivt styrkende.
-
Godmorgen

-
Tillykke til Novo og os aktionærer med Lars Rebiens valg. Man må spørge sig selv om hvornår en ejerfond skal gribe ind hvis ikke nu(2025) Topledelsen har været klar over, at der var noget galt helt tilbage i midt 2024. Den gamle bestyrelse burde have været klar over det eller ihvertfald reageret før. Det eneste der skete ved indgangen til 2025 var at strategidirektøren sagde op og at man i den grad fik forkluret kommunikationen omkringvæksten(% fadæsen fra CFO Munk) og resultatet omkring CagriSe
-
I min optik er der overhovedet ingen tvivl om, at vi nu ser fremad i Novo. Direktion og bestyrelse fejlede, og selv om situationen ikke er ideel nu, er den væsentligt bedre nu end før. Husk lige på, at såfremt Novo var privatejet, ville det være ret normalt med største ejer som formand. Men fondseje er naturligvis noget andet, så hvis rollen kun er besat på denne måde i et par år, er det ok.
-
Jeg har for ca. 1 år siden investeret i NOVO (suppleret op ved 500), fordi jeg mener, selskabet på 3/4 vigtige parametre - i hvertfald - står uhyre stærkt! - Det mener jeg stadig: Parametrene er: Effekt, bivirkninger, sundhedsdata og pipeline... Effekt kan (i hvert fald før Cagrisema) diskuteres... Resten synes jeg stadig holder! Der er andre parametre som gennemslagskraft, politisk tæft, produktionseffektivitet mv. - disse kan sagtens diskuteres: Men de fire første er de væsentlige, mener jeg!
-
... Og som en afgørende faktor for mig: Kultur! På dette punkt kan vi kun håbe på, at NOVOs kultur er så stærk, at den vil bære selskabet over de strukturelle problemer (overansættelser, stor eksponeret succes mv.), der det sidste år har åbenbaret sig og som er en uundgåelig følge af succesén... Lad os - for NOVO, for os og for verden - håbe på, at den slags selskab, som NOVO er, også har en gang på jord i den verden, som kommer! Så tro på egne værdier og ingen leflen for am. mindstemål, tak!
-
Godmorgen

-
De nye rygter om Novo og Costco: Yderligere rabatter fra i morgen!
Flere kilder på X (fra 15.–16. november 2025) peger på en ny, endnu større rabat specifikt for Costco-medlemmer, der kan annonceres inden for de næste dage – potentielt 17. november 2025.
Ifølge insider-tips (fra anonyme kilder inden for branchen) vil priserne blivepå Wegovy: $199 for lavdosis (0.25 mg og 0.5 mg, starterdosis), $349 for højere doser (de øverste 3 niveauer, inkl. 2.4 mg).
Ozempic: $349 for 0.5–1 mg-pennen, $499
-
$499 for 2 mg-pennen.
Dette ville være en betydelig nedgang fra de nuværende $499 for alle doser – især for lavdosis, som kunne gøre medicinen mere tilgængelig for nye brugere.Rygterne stammer fra konti som
@ManOnThePen
(en "industry insider" med fokus på fedme-medicin) og
@ResearchPulse1, der begge citerer anonyme kilder og ser det som en "bekræftelse". De forventer, at det booster salget af Wegovy markant, da det matcher konkurrenters priser (f.eks. Eli Lillys Zepbound-vials til $349) -
Timingen er perfekt. GLP-1-medicin som Wegovy og Ozempic er i høj kurs på grund af stigende efterspørgsel efter vægttab, men høje priser og mangler har drevet folk mod risikable compound- og kopiversioner.
Det "volume-spil": Lavere priser = flere kunder, især via Costcos 80+ millioner medlemmer. -
Det var så lidt. Nu må vi se om rygterne holder vand.
-
Novo Nordisk: Det hedder governance men handler om økonomien https://proinvestor.com/boards/129801
-
Nyheder fra danske medier med Novo Nordisk, Ørsted og B&O https://proinvestor.com/investornyt/1383669/nyheder-fra-danske-medier-med-novo-nordisk-orsted-og-bo
-
Rebien taler om et muligt salg af selskabets slankemidler i håndkøb."Derfor vil vi lede efter folk, der har erfaring med forbrugervirksomheder, sagde Lars Rebien Sørensen ifølge Berlingske.
- Jeg vil foretrække erfaring med over-the-counter-salg. Det er lægemidler, der er gået af recept og bliver solgt over disken på apoteker. Vi vil måske se en fremtid, hvor vores GLP-1-medicin går i den retning", siger han til Berlingske
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind