NOVO — Oktober 2025
-
Eli Lillys fedmepille forbigået af FDA: Ingen hastebehandling til Orforglipron https://proinvestor.com/investornyt/1372039/eli-lillys-fedmepille-forbigaet-af-fda-ingen-hastebehandling-til-orforglipron
-
Bemærk det Alzheimers studie der er linket til IKKE er et officielt novo studie. Det er eksterne forskere der har fået doneret semaglutide. Og forsøget er mere bacis research. Man ved nemlig stadig ikke præcis hvorfor GLP1 har positiv effekt på alzheimers
-
Jeg tror stadig den lige præcis misser
-
Men ja HVIS det ender positivt, så vil jeg også forvente et stigende off label salg. Der vil gå nok omkring 8 mdr fra evt posotive data til mulig godkendelse
-
Men det vil give et højt ekko i hele demens verden hvis det ender positivt. Endnu mere fordi det er et lægemiddel en meget høj andel praktiserende læger allerede har kendskab til igennem ozempic, rybelsus og wegovy. Og så er det billigt i forhold til de godkendte AD
-
Retratrutide er ikke off label brug. For det kan først blive godkendt i 2027.... Så det er farlig leg med compounding af et stof som slet ikke er på marekdet
-
Det er altså "research only" peptider de personer tager
-
Det er meget i fitness branchen hvor de er vant til at deale med doping etc
-
Så det er hardcore ulovligt på alle tænkelige måder. Udover det er både stupidt og farligt at indtage et stof du overhovedet ikke ved hvordan det er blevet produceret. Det er ikke engang sikkert det er retratrutide der er deri
-
Hvis det lige præcis misser så vil jeg ikke blive overrasket hvis novo alligevel prøver at få det godkendt.
-
Men et evt offlabel salg vil blive meget meget mindre. Af den simple årsag at et positivt resultat vil give faktor 100x mere opmærksomhed. Der vil komme SÅ mange artikler, interview etc. Lige fra data readout indtil mulig godkendelse.
-
naragh det sidste tror jeg ikke så meget på. AD er det man indtil for 2 år siden kaldte CNS gravgården. Der er blevet brugt uhyrlige mange mia dollars på udvikling af AD medicin de sidste 25 år. Alt er bare fejlet. Indtil for 2 år siden. Pointen er at AD er et notorisk særdeles svært område, hvorfor sandsynligheden for succes også sættes tilsvarende lavere
-
Hvis vi går et år tilbage hvor kursen var meget højere. Der var ingen der talte om de her 2 AD forsøg.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind