NOVO — September 2025
-
MEN jeg ved de for nyligt har afsluttet et mindre fase 1 forsøg hvor de har testet en ny formulering på både fastende og ikke fastende.
-
Resultatet deraf får vi dog næppe at vide fore
løbigt -
HVIS de har fundet en måde at løse det på vil det bestemt være godt. Hvis novo har læst udfordringen, så kan vi se det når de i 2. halvår 2026 starter fase 3 med oral Amycretin.
-
Troldenmanden. Har du set/lavet beregninger på API omkostninger? 73x lyder jo væsentligt ift. både produktionskapacitet og produktpris.
-
Margin er klart lavere når vi taler de doser. Men der tjenes stadig ret gode penge på det.
-
Peptider kan ikke skaleres til oralt at behandle +50 mio personer. Alene 10 mio er rigtig rigtig meget api når vi taler de mængder. Og husk på at Amycretin har testet både 50mg og 100mg piller
-
Der skal small molekyler til at skalere BIG indenfor oral obesity
-
Lilly pillen er så en "stor" small molekyle. Så den er stadig relativ komplekst at producere. Men slet ikke i den grad som oral wegovy og senere Amycretin
-
Novo er sårbare (har en meget tynd pipeline) indenfor oral small molekyler
-
Officielt har de pt kun én i fase 2. Molunabant. Men det anser jeg som no go. Jeg vil blive overrasket hvis ikke den forsvinder af pipeline grafikken de kommende mdr. Ulempen er så at der følger en nedskrivning på +3 mia med
-
Det er pt den eneste novo har. Men omkring årsskiftet kommer der så en ny ind i fase 1.
-
Trodoldmand...Jeg er er enig omkring at det produktmæssige du skriver. Her har Eli Lily produktionsmæssigt en stor fordel. Jeg er ikke enig omkring det med at det skulle være ubekvemt at tage en pille væk fra måltiderne. Husk at der 24 timer i døgnet.

-
Men bare et enkelt stof i fase 1...... Det er plus 6 år fra markedet hvor Lilly pillen bare kan indtage det globale marked
-
Generelt er det lettere at udvikle peptider end small molekyler. Der er flere small molekyler der flader på tox. Og særligt tox i leveren
-
Novo har +5 R&D aftaler om udvikling af nye small molekyler. Så der sker noget i early research. Men det er stadig early
-
I øvrigt kommer der stadig løbende flere data ind for Lillys pille Orforglipron. Og der skal bare 1-3 patienter til der viser høje tox stigninger i lever, så falder det hele sammen
-
Pfizer oplevede det tidligere på året. De havde et oralt fedme molekyle med samme target som Lillys. Det program blev skrinlagt efter én patient viste høje lever tal
-
Helge ja det har du ret i. Jeg skal indrømme jeg ikke har læst indlægningssedlen. Men jeg høre kun at den skal tages om morgen. Novo siger ikke selv f.eks inden man går i seng
-
Jeg siger ikke det er et MAJOR issue. Men jeg synes det er fair at betragte det som et issue man som patient hele tiden skal tænke på. Det skal man ikke med
Orforglipron -
Det er i hvert fald ikke et issue, som skal tillægges den store betydning uagtet det som mange analytikere fremhæver. De kører blot videre på Elis markedsføring.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind