NOVO — September 2025
-
Dog når det sker så vil det komplicere tingene/evt lokal lovgivning vil blokere for det og kalde det “medicin”, hvis der er så væsentlig krav til effekten og det således ikke kan sidestilles med fx en vitaminpille.
-
Enig JKY men det er muligvis ikke alle der tænker som os. Selv tager jeg medicin, med et krav om hvornår mv. intet problem på nogen som helst måde. Tænker dog at alt i alt at Lily har en fordel der, men ikke så stor som analytikerne (fra USA) tror. En fordel, men mindre. Lad os se i praksis.
-
Håber også blot det er effekten der formindskes, men ved det ikke.
-
Jeg har ingen kendskab til fortilfælde eller andet. Jeg summer bare. Men hvis fx FDA eller andre fx Novo selv eller læger fraråder brugen af den, hvis man ikke kan overholde kravene, så er det en af de ukendte/sorte forhold som jeg tidligere har overset i denne case. Så jeg er ekstremt påpasselig, har taget meget fejl indtil nu med at forudse fremtiden.
-
Mht wegovy som en pille vs Orforglipron fra lilly. Husk på wegovy pt KUN bliver lanceret i US.De har officielt ikke ansægt andre steder. I EU har de godkendelse på 25mg rybelsus. Altså samme pille blot T2D. Men selvom de har fået den gdokendelse så er den IKKE sat til salg
-
Der skal bruge 73x mere API til 1 mdr behandliong med pillen vs 2.4mg Wegovy
-
Peptider der er lavet som en pille kan ikke bare skaleres og sælges overalt. Det bliver selektivt
-
OG så er der jo den kæmpe store joker. HVIS HVIS HVIS alzheimers forsøget går godt. Så skal de også have en masse kapacitet klar til det
-
Lilly pillen derimod er meget lettere at producere på fabrikker. Så den kan de næsten lave en global lancering. Og dermed biver salgspotentialet for den større end oral wegovy
-
Men analytikerne er meeeeeeeeget forsigtige med oral wegovy i US. Pt ligger forventningen i snit på kiun godt 3 mia kr i 26
-
Det svare til halvdelen af hvad Rybelsus sælger i US. Altså samme påille blot kun godkendt i lavere doser og KUN til T2D
-
Jeg tør godt væde på at oral wegovy kommer til at overgå Rybelsus i US
-
Pt er der knap 2 mio personer globalt der d
agligt tager Rybelsus. -
Synes ikke vi skal bagatellisere kravet om pillen skal tages på fastende mave. Det ER en ulemple i forhold til Orforglipron. Men der er som sagt allerede knap 2 mio der benytter rybelsus. Og der er helt sikkert også mange amerikanere der gerne vil tage pillen med det største vægttab. Præcis som vi ser at zepbound der giver markant større vægttab end wegovy sælger bedst i US
-
Pt mener man det nok er alle orale peptider der skal tages på tom mave. VK2735 er i det netop afsluttede fase 2 er også indtaget på fastende mave
-
Amycretin er taget på fastende mave
-
MEN jeg ved de for nyligt har afsluttet et mindre fase 1 forsøg hvor de har testet en ny formulering på både fastende og ikke fastende.
-
Resultatet deraf får vi dog næppe at vide fore
løbigt
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind