NOVO — September 2025
-
Godmorgen

-
Alberto...Troldmandens tråde er valgt pga de grundlæggende beskriver casen. Der er efterfølgende også andre tråde i debatten omkring emnet. Dem kan du finde i søgefeltet. Skriv "Nanaxa Proinvestor.com" så kommer de frem.
-
det er absolut en interessant dimension og spændende, om "proof of concept" for Nanexa kan føre til yderligere samarbejde med NOVO. Det er måske naivt: Hvorfor foretager NOVO ikke et takeover bud på Nanexa? - På den måde kunne de have teknologoen "in house" og skulle ikke bekymre sig om andre selskaber, der kunne være interesseret i teknologien..
-
Alberto der har så absolut været fremgang i Novos arbejde med Ascendis. Der startes P1 op omkring årskiftet. Altså med deres once per month dosering. Og de regner med det giver færre bivirkninger end nuværende Wegovy. Hvilket giver Novo muligheden for enten færre bivirkninger eller skrue mere op for dosis og opnå større vægttab med samme mængde bivirkninger
-
Dertil arbejdes der også på mindst ét projekt mere. Det tænker jeg så er et molekyle der endnu ikke er godkendt.
-
Så foreløbigt har Novo vurderet Ascendis tech bedre end Nanexa. De er i hvert fald rykket hurtigt det sidste års tid
-
Mange tak Troldmanden: Men NOVO har eksklusivaftaler med begge selskaber pt? Og Nanexa har til ADA - 25 præsenteret, hvad der opfattes som "proof of concept" ? Det drejer sig jo ikke KUN om at have en god, brugbar teknologi... Det drejer sig vel også om, at konkurrenterne har så svært ved at få én, som muligt? Lyder godt med god bivrkningsprofil! - Eller - som du skriver - bedre vægttab. Men jeg går ud fra, vi snakker 2-3 år ude i fremtiden?
-
23/9 2025 08:04 Alberta ...Se mit svar til dig i Aktiesnakken.
-
Novo og Lilly kan se storbank skære milliarder af sin salgsprognose for GLP-1-midler https://proinvestor.com/investornyt/1364247/novo-og-lilly-kan-se-storbank-skaere-milliarder-af-sin-salgsprognose-for-glp-1-midler
-
Enig JKY.
-
Alberto Novo har en licens aftale med Ascendis. Det de har med Nanexa er en validerings aftale. Kæmpe forskel. Jeg solgte Nanexa da Novo lavede aftalen med Ascendis idet jeg ser lille sandsynlighed for de så også laver en med Nanexa
-
Ascendis er som nævnt kun et par mdr fra at gå i fase 1 med once monthly Semaglutide. Og de arbejder aktivt på mindst et andet molekyle. Så der er fuld speed på
-
Og med den nye CEO hos Novo så er de netop nu ved at lukke en række projekter ned. Om Nanexa er deriblandt ved jeg ikke. Men det ville ikke være ulogisk hvis det er
-
Men heller ikke synderligt logisk, Novo så ikke havde lukke projektet for længe siden, når de så, teknologien ikke kunne levere som ønsket, fremfor at bruge tid og energi på at færdiggøre evalueringen, der efter alt at dømme var overstået efter omtrent 2½ år for et par måneder siden. Ifølge Nanexas CEO ville de formå at indfri alle mål til tiden.
Læg hertil, at PharmaShell udover høj drug-load via tynde nåle månedligt nu kan tilbyde enkammerløsning, -
(eksisterende produktionslinjer), terminal sterilisering og opbevaring ved stuetemperatur (enorme besparelser), hvilken pakke ingen andre LAI-teknologier inkl. Ascendis kan matche. Mener Novo dette holder stik, lader de ikke en konkurrent få adgang til teknologien og satse hele porteføljen på TransCon alene, der naturligvis ikke er en garanteret vinder.
-
Andre har naturligvis en stor fordel af at have lægemidler på markedet, hvor Nanexa kun har fase I data - dog er de p.t. de eneste med sådanne for GLP-1 via LAI i mennesker, så vidt jeg ved. Det er tidligt (hvorfor markedsværdien kun er 350M SEK), men potentialet er helt unikt, hvis det holder vand - et stort selskab gik nyligt videre med evalueringen til at omhandle et specifikt produkt, der sælger for $3 mia. årligt: https://www.nordnet.dk/markedet/nyheder/6d49bb25-6e7e-4551-8cf1-e37b456e18d6
-
Jeg tror, de lander en betydende aftale i år omkring NEX-22, der vil validere casen, jeg tør ikke spå om, det bliver med Novo - og lad dette være et oplæg til debat, ikke en købsanbefaling - her en præsentation af teknologien: https://nanexa.com/wp-content/uploads/2025/06/Nanexa-DDF2025-final.pdf
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind