NOVO — September 2025
-
Så det er billigere at levere i vials, og man undgår flaskehalsen med adgang til nok pen/auto-injector og montange kapacitet
-
Så man kan simpelthen skalere hurtigere når man blot levere i vials. Men brugervenlighed og sikkerhed er tilsvarende forringet
-
Lilly begyndte selv at levere zepbound i vials omkring årsskiftet. Det gjorde de langt hurtigere kom ud af den officielle "supply shortage" som både zepbound og wegovy var i. Og det er/var jo når der var officiel shortage, at reglerne i US tillader andre kan sælge compounding
-
Havde lilly og novo haft nok kapacitet var vi aldrig havnet i denne situation hvor utrolig mange får wegovy uden om novo
-
Fra min stol ser det ud til at den tidligere ceo LF ikke ønskede at levere wegovy i vials. Sikkert pga de aspekter jeg nævnte tidligere
-
Men lilly har jo gjort det, og får nu omkring 27% af deres amerikanske salg via vials og deres dirrect to consumer salg Lilly Direct
-
Novos dirrect to consumer salg hedder NovoCare. Det er kujn ca 10% af deres salg der kommer derfra.
-
Så lilly har været meget hurtigere til at træffe beslutning end novo. Og netop hastigheden af beslutninger er noget den nye ceo igen og igen har talt ind til
-
Novo har ikke meldt officielt ud at de fra næste år vil levere i vials til specifikke markeder hvor patentet udløber. Men det ligger SÅ meget mellem linjerne
-
Og der er det så jeg rejser spørgsmålet/fokus på hvor meget kan novo skallere på denne måde. Og hvor langt ned i pris er de klar til at gå. Særligt Canada bliver ømtåligt hvis man pludselig kan købe wegovy for $100 i canada mens prisen for wegovy via NovoCare er $499
-
Det er ikke svært at regne ud en hel del amerikanere vil forsøge at købe via Canada
-
Det begyndte amerikanerne også at gøre for et års tid siden da der var mangle på wegovy i US. Det betød en lang række canadiske apoteker blev overløbet, hvorfor man traf beslutning om der ikke måtte sælges til amerikanere bosat i US
-
Så der er mange ubekendte i alt det her. Men jeg tror de følger med ned i pris og dermed går efter meget større volumer
-
Det fylder stadig ikke ret meget i medie/investor/analytiker billedet
-
time will tell
-
Har du evt. en kommentar angående min idé om, at pillen med det høje forbrug af semaglotid måske har en indbygget handelsbarriere i forhold til compoundere og andre, der benytter sig at SPPS teknologi i filtreringen og titreringsprocesserne af semaglotid? - OBS: Jels teknologien, som NOVO har inhouse og har patent på er MEGET mere effektiv i storskalaproduktion, end SPPS teknologien. Jeg tror det bliver en stor konkurrencefordel på den lange bane.
-
Hvad består Jels teknologi af?
-
Novo kan indiskutabelt producere semaglutid til langt lavere priser end nogen compounding kan. Så des mere semaglutid der skal bruges des større fordel for novo. Men når vi taler pillen, så har novo ekstra patent på neetop det der gør semaglutid kan tages via pille. Såkaldt SNAC teknologi
-
Så der bør ikke være nogen der kan sælge semaglutide i pilleform. I hvert fald ikke med den SNAC. Og hvis man benytter anden teknologi til at formulere semaglutid som en pille, så skal der alt andet lige nye kliniske forsøg til
-
Novo producere semaglutid via yeast, hvor compounding benytter SPPS eller ligende kemiske teknoligier.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind