NOVO — September 2025
-
Det er en større runde end ventet. Rygterne sagde 10%. Men tallet 5000 som medierne nu kun taler om, bliver ikke relle fyringer i DK. En virksomhed af den størrelse vil naturligt have omkring 100 fratrædelser hver mdr i DK. Pension, sygdom og folk der generelt skifter job.
-
Dertil har der allerede været mange ubesatte stillinger. Og så kommer de helt sikkert til at stille en stor pose penge til f.eks seniorer der vælger selv at gå
på pension -
Det relle tal er nok nærmere 4000, hvilket dog stadig er et rigtig stort tal
-
Udover der er en masse "nice to" projekter der bliver lukket ned, så er der endnu ikke forlydner om de mere specifikke projekter/afdelinger
de lukker/skære dybt -
Men ud fra hvad CEO tidligere har talt om, så bliver der en omfordeling af midler/ansatte i R&D.
-
Gode pointer troldmanden. Jeg kender flere hos NNE, hvor Novo netop har lukket en del af de mindre betydelige projekter. Man kan vel også formode at afgangen hos Novo naturligt har været større i de senere måneder da man har haft en anelse om hvilken vej vinden ville blæse.
-
kl 10 starter de store møder, så tænker vi derefter vil se flere detaljer lække til pressen
-
Ja jeg har også kendskab til flere af deres udvidelses projekter der enten går ned i tempo, eller helt lukkes ned for nuværende
-
Samtidig er dagens meddelelse at de vil bruge de sparede penge på at accelere produktionen endnu mere.
-
Betyder det de vil begynde at benytte CDMO mere...?
-
Jeg ved et kæmpe nyt lager i Kalundborg er sat i bero for nuværende. Flere projekter i Hillerød lige så. Muligvis bygger man pt kun 2 ud af de 4 planlagte nye API linjer til "biotech" programmerne.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind