NOVO — Oktober 2024
-
Ja, det er et godt svar. "- Vi er ikke bekendt med, at der fremstilles GLP-1-produkter til kommercielt salg på de tre lokationer, som Novo Nordisk planlægger at købe, og Catalent producerer ikke Zepbound og Mounjaro, to af Eli Lillys GLP-1-produkter, udtaler selskabet i svaret ifølge mediet."
-
Godt at få de citater ud fra novo nu hvor warren er ude at lyve/overdrive. LLY kommenterede faktisk selv få dage efter nyheden at de IKKE benytter catalent til at fylde glp1. Så hele hendes argumentation falder til gulvet.
-
FDA ryster på hånden: " FDA said it would allow compounding pharmacies to continue to manufacture and sell copycat versions of Lilly’s in-demand drugs Mounjaro and Zepbound" https://www.fiercepharma.com/pharma/win-compounders-fda-will-review-its-decision-put-eli-lillys-tirzepatide-its-shortage-list
-
Ja der er vildt meget ballade i US omkring compounding. Særligt efter LLYs move. Så det er dem der tager det største slagsmål de her dage
-
Jeg har taget denne slide fra Novo Nordisks H1 2024-præsentation: https://www.zirium.dk/static/novo-wegovy.png
-
De to grafer er meget interessante. Som det kan ses, var der allerede i H1 et udsving i antallet af nyudstedte Wegovy-recepter pr. uge i USA. At denne udvikling så fortsætter ind i H2 er vel ikke overraskende? Det interessante er, at det samlede antal udstedte Wegovy-recepter i USA stiger uge for uge. Selvom antallet af nyudstedte recepter varierer, ser vi altså stadig en stigning i det samlede salg.
-
Min tolkning er, at når produktionen ikke kan følge med efterspørgslen og kun øges gradvist, er det svært at opretholde væksten i nyudstedte recepter, da eksisterende patienter fortsætter med at bruge Wegovy i længere tid, så der ikke kan komme flere nye patienter til. Min fortolkning

-
Catalent: Så skete det. Ud over enslydende kommentarer siden februar omkring kom der endelig kommentar fra Novo.
-
Min vurdering er, at det er en gentagelse og meget defensiv kommentar. Jeg anser ikke Warren eller de faktiske forhold som værende overdrevet/løgnagtige. Det er i min optik korrekt, at købet il give Novo fordelene, som der beskrives fra hendes/kritikernes side, omfanget heraf kan jeg ikke vurdere.
-
Det er endvidere fremtiden der bør vurderes på. Novo kan lukke med for GPL1 for andre, herunder vil Lilly naturligvis ikke forøge kapaciteten fra formentlig slut sidste år og starten af 24, når konkurrenten køber lokationerne.
-
Jeg savner kapacitetsoverblikket for alt global produktion for at vurdere på det kritiske ift dette. Dog jf Novo køber disse til betydelig overpris og efterspørgslen iøvrigt så antyder det at der er meget stort behov for disse fabrikker/begrænset produktionsmuligheder.
-
Jeg har ikke ro i maven førend dette er overstået. Enten køb, ikke køb eller kompromis, som vi kender udfaldet af. Min vurdering er fortsat, at jo længere tid der går jo mere negativt er det. Særligt nu her, hvor Novo svarer så defensivt og forudsigeligt på dette. Det betyder for mig at vurdere, at Eli samt Warren mv kommer med push back og kører på overordnet termer/fremtidig produktion eller finder snitflade til andre der producerer i GLP spacet eller andet der kan trækkes med reference hertil
-
Det er negativt. Og forstår ikke Novos strategiske træk ift. dette. Måske de har kastet håndklæddet i ringen, og søger markedsforståelse
for -
Negativt udfald med den udtalelse. Anser sammen med evt positiv meddeles, at de inden for kort periode heraf melder mere (negativt) ud.
-
*Lilly vil ikke forsøge at købe kapacitet jf. Novo købte loktionerne.
-
Håber inderligt på positivt meddelte.blir det negativt, så er det et hak og sive fase, førend plan B og fundamentalerne vil drive selskabet mod nye højder.
-
Godmorgen

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind