NOVO — April 2024
-
Så er vi på vej mod 900 igen:-)
-
Scvej som du rigtigt nok skriver, så er LLY meget mindre til stede ex US end Novo. Hvis vi tager Mounjaro, så opnåede den global oms på $5,16 mia, men kun $329 mio var udenfor US. Så 94% af oms var i US......Den andel skal nok stige de kommende år da mounjaro stadig er ret nyt. Men selv deres 1. generation GLP1, Trulicity var det kun 24% af oms der kom udenfor US. Total oms udenfor US var 33% i 2023 vs 45% for novo. Så novo har meget klart en stor fordel udenfor US. De er simpelthen tilstede
-
i flere lande og med større salgsstyrke end LLY.
-
Novo kan så ikke for alvor udnytte det fordi de lige som LLY er total restordre på hele semaglutide pf. Men selv da prioritere novo at udrulle wegovy i flere og flere lande, for at befæste sig
-
Var det BMO analysen der trickede stigningen? Har aldrig hørt om BMO før, så lidt underligt hvis den påvirker kursen andet end marginalt
-
Hvis begge dine spgm går på Q1, så pas på spgm 2 og jeg hælder til der IKKE kommer en opjustering her ved Q1. De kan meget vel løfte den nedre range af guidens, idet den er meeeeeget bred. Men reel opjustering hvor øvre range hæves, der hælder jeg til vi skal længere frem
-
Spændende bliver det, uden tvivl. Men retningen er sat;-)
-
Det er måske lige før den lukker i 900 i dag:-)
-
Nå det sluttede da ok..go´weekend:-)
-
Godmorgen

-
-
Jeg ønsker yderligere gearing i novo. Pt benytter jeg Nordnet og MINI L NOVO NORDNET D98 samt en base af aktier og kreditmuligheder. Det overrasker mig, at der alene er 19 Nordnet ejere af dette papir. Det er den lange minifuture med mest gearing på pt 3,3.
-
Begyndte at søge dybt i dette for 2 års tid siden. Årsdagen var, at når jeg tror langsigtet på Novo, og alene ønsker at lægge til, hvorfor så ikke geare investeringen? Det har pt været en vild beslutning. Er der nogen her der har erfaring med dette og kender til anden platform eller papir med højere gearingsmulighed. Det skal ikke være Bull certifikat, er mere til mini futures.
-
Man skal have sine risikoprofil og process på plads når man leger med div gearingsmuligheder. På Nordnet kan man geare 400% i novo med pf lån. Så kommer man med 100k, så kan man låne 400k og derved købe novo aktier for 500k. Fordelen ved sådan en gearing frem for futures, er at alene udbytte betaler for ens renter af pf gearingen idet man vil få ca 5% udbytte af de 100k man selv skyder ind. MEN dem der evt læser og endnu ikke har investeret på denne måde skal være klar over det er high risk,
-
så denne type investering er kun for de få.....
-
Ja enig i at risikoprofilen skal på plads. De fleste investerer dog formentlig med deres overskudslikviditer.
-
Jeg kan kun belåne med 80 % i novo dvs for 100.000 kr er det 80.000 kr mener jeg. Dog måske købet af de 80.000 kr så igen kan geares med 80 %. Har dog større beløb placeret så har ikke prøvet dette i praksis. Dog meddeler Nordnet mig at jeg ikke kan få fx 400 % kreditramme, lægger med ca. 66 %, de vil ikke forøge den yderligere. Det er i holdingselskab og større beløb, måske det er derfor. Derfor er mini future Long en god/eneste mulighed når jeg ønsker gearing
for mig pt for mig at vurdere
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind