NOVO — August 2023
-
Jeg savner en samfundsøkonomisk diskussion på den lange bane, som inkludere de langsigtede besparelse når vi ikke længere har patenter med hjerte problemer, slidgigt osv. Den beregning er jo lavet af betalerne som derefter har godtkendt at betale. Lad os få tal på bordet.
-
@bikube, jeg tænkte præcis det samme. Som en der arbejder med statistik og forskningsdesign, mangler jeg lige at få kausaliteten på plads. Er det Wegovy -> reduktion i MACE eller er det Wegovy -> vægttabt -> reduktion i MACE. Det er der meget stor forskel på. Måske jeg lige burde læse mig ind i studiet.
-
Michael Mason, chef for Eli Lillys diabetesdivision siger “De samlede omkostninger ved fedmerelaterede komplikationer og følgesygdomme er enorme og tegner sig for 370 mia. dollar i direkte medicinske omkostninger og over 1 billion dollar i indirekte årlige omkostninger i USA". Så måske regionerne og diverse sundhedsøkonomer også skal have det med i kalkulationen når man taler om større behandlingsudgifter?
-
Pas, men tallene stammer fra denne artikel i Børsen https://borsen.dk/nyheder/virksomheder/rival-jubler-over-novos-succes-en-fantastisk-dag?b_source=seneste-nyt&b_medium=row_1&b_campaign=list_13
-
Fra Novo: This programme is part of the overall share repurchase programme of up
to DKK 30 billion to be executed during a 12-month period beginning 1 February 2023.
Under the programme initiated 9 May 2023, Novo Nordisk will repurchase B shares for an amount up to DKK 5.8 billion in the period from 10 May 2023 to 8 August 2023. The programme is now concluded.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind