NOVO — Juli 2023
-
Jeg har nogle gange nævnt jeg mener der vil være produktionsbegrænsninger på wegovy de næste par år. Men det er skidt som i skidt når vi ser denne effekt på diabetes patienter
-
Det har jeg aldrig hørt om man kan? Apotekerne oplever jo direkte at der er nogle gange de får nul leveret af specifik
dosis -
I denne artikel fremgår det at det er novo selv der har sagt mindst frem til medio 2024..
-
Og at ca 400.000 i UK er afhængig af adgangen til ozempic
-
Det er i rigtig mange lande, inkl DK at der nu er restordre på nogle doser af ozempic.
-
En del landes myndigheder siger restordre frem til sep (også wegovy)
-
Men som vi tidligere har talt om herinde, så går der næppe mere end få mdr fra ny større kapacitet, tll den også er maxet ud
-
Der er vel næppe noget større medicinsk område end fedme. Mange lande med op mod 2/3 af befolkningen
-
Læg dertil forfængelighed
-
i DK tog det 5 mdr at nå op på knap 1% af befolkningen på wegovy
-
Det er ikke set noget lignede før. 1% er giga. Og på samme tid er 1% meget lille andel af dem der reelt kan have gavn a det
-
Hvis vi siger "bare" 1% i US, 3,3 mio personer, så taler vi en oms på godt 200 mia.......på blot èn procent.... Den kapacitet kommer novo ikke i nærheden af selv i 2024
-
så markedet kommer til/er allerede
ekstremt underleveret -
Det er også derfor at selvom mounjaro med
-
selvom mounjaro forventes godkendt omkring udgangen af året, og de har markant bedre resultater, så oplever Eli Lilly det samme. Manglende kapacitet
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind