Shipping — December 2023
-
Tanker FFAs:
- VLCC +1%
- Suezmax +1-2%
- Aframax +1%
- Clean -1%
-
præcis, der burde være mindst 2 gode år frem
-
(for tank)
-
Ja, det er ganske imponerende. Lad os håbe det bliver en fredlig løsning mht. TW/(one)Kina.
-
Så vidt jeg har forstået er det primært container skibe der tager værftkapacitet pt., så stort set det meste andet må vente til 2026.
Hvis man antager at der bookes nye tankskibe i slots omkring 2026 går der vel også lidt tid før de er færdige så en reel overkapacitet måske først er hen i 2027 (så fremt der booket så mange tankskibe).
Fortsætter rater op, kan vi vel nå at få tilbage betalt 1/2-2/3 af aktie kursen på f.eks. Torm eller Hafnia inden slut 2027. -
(i udbytter)
-
Jeg er ikke i tvivl om at man i tank vil vedblive at tjene masser af penge det næste stykke tid, bl.a. fordi der næsten ikke kommer noget ny kapacitet ud fra værfterne. Men jeg kan godt tvivle på at raterne kan vedblive at holde det ekstraordinært høje niveau, som de har gjort længe. Af samme grund tvivler jeg nok på at vi skal tilbage til aktie rekordhøjderne.
-
Vi må se. Jeg er tilfreds, hvis de vedbliver med at tjene masse af penge og betale store udbytter. Det har jeg ihvertfald satset en del på gennem Torm, Hafnia og DNord.
-
Godmorgen

-
Godmorgen

-
Iflg. "Chris Shipping" på X:
$TRMD - Updated Oaktree 13D filing incorporating the 2.8M shares sold last week; 51.0M shares remaining. Looks like they got $30.15/share.
-
Det lyder til de fik omkring kurs 209 for den blok
-
Panama Canal disruption could linger into 2025, warns Clarksons’ Steve Gordon https://www.tradewindsnews.com/tankers/panama-canal-disruption-could-linger-into-2025-warns-clarksons-steve-gordon/2-1-1564975
-
Russia to slash oil, fuel supplies by 500,000 bpd from January — Novak
-
nok derfor Torm gik i -%2 kort efter nyheden
-
Det tror jeg ikke. Lige igår var det nok pga. OPEC+ som vist nok vil lave produktions cut fra 1. jan 2024 (hvor Rusland har meddelt de tager 500,000 bpd af dem).
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind