Shipping — November 2022
-
FRONTLINE: Danske Bank øker kursmålet til NOK 250 (160), gjentar kjøp.
-
OKEANIS: Clarksons øker kursmålet til NOK 250 (180), gjentar kjøp.
-
Forståeligt, hvis nogle af dem, høster noget gevinst. Det har jeg selv gjort løbende, omend en del heraf så er smidt ind i Hafnia. Vi lever i en vild usikker tid med krig i Europa og spændinger i Asien, så meget kan ske lige pludseligt. Men ser vi bort fra det helt vilde, så ser det stadig ret godt ud for tank næsten så langt øjet rækker, idet der Ikke rigtig kommer ny kapacitet ud fra værfterne samtidig med at skibene snart skal til at sejle meget længere for at hente det vi skal bruge.
-
Tag også et kig på DS Norden. Den er faldet fra ca. 421 kr. til ca. 331 kr. idag. Dog er der fra de 421 kr. fragået 30 kr. i udbytte. Der er ikke mange danske aktieselskaber, der har så stor en nettoindtjening som DS Norden. Kunne man forvente samme indtjening i Q4 som i de tre foregående kvartaler, vil Nordens netto bundlinie ende på ca. 5.630 mia. kr. Derfor er en kurs på ca. 331 kr. helt i skoven under forudsætning af, at den flotte indtjening fortsætter og dollaren ikke dykker mere ned pt.
-
Stærkt kvartal fra Flex LNG (Disclaimer: Jeg har aktier i selskabet)
https://www.finansavisen.no/nyheter/shipping/2022/11/15/7959731/sterkt-kvartal-fra-flex-lng -
Sterkt kvartal fra BW LPG
Det går så det suser i LPG-markedet. I tredje kvartal satt BW LPG igjen med et overskudd på 46,4 millioner dollar på bunnlinjen. https://www.finansavisen.no/nyheter/shipping/2022/11/16/7960121/sterkt-kvartal-fra-bw-lpg?internal_source=sistenytt -
TheNote..Disclaimeren er en opfølgning på et indlæg og video jeg tidligere har lagt i debatten om mine positioner i olie-og gassektoren. Her havde jeg glemt Flex LNG.
-
PS: Men BW-LPG var på.

-
Hafnia har også været lidt nede et par dage, omkring 53, men den nu på vej op igen. Lige nu i +57. Jeg tror ikke tank som sådan er færdig med at stige.
-
Bør Torm ikke stige frem til mandag og måske særligt på mandag, som er dagen før ex dividend-datoen tirsdag den 22.? Og så falde tirsdag nogenlunde svarende til udbyttebetalingen (måske lidt mindre, hvis den normale statistik på kursfald med ca. 80 % af udbyttet holder)?
-
-
BW LPG: Kepler øker kursmålet til NOK 108 (106), gjentar kjøp. XtraInvestor
-
OKEANIS: QVT solgte i går etter børs 415.000 aksjer til kurs 177 etter book building. Det var 10% rabatt til sist omsatte i går. Xtrainvestor
-
DOF: Opprørerne som klarte å stemme ned selskapets forslag til restrukturering har nå bedt om ekstraordinær generalforsamling for å kunne velge nytt styre. Xtrainvestor
-
Pareto Securities oppjusterer sitt kursmål på BW LPG til 96 kroner fra 75 kroner og gjentar hold-anbefaling på aksjen, ifølge en oppdatering fredag. https://www.finansavisen.no/nyheter/shipping/2022/11/18/7961463/pareto-jekker-opp-bw-lpg?internal_source=sistenytt
-
SUBSEA 7: SB1M øker kursmålet til NOK 125 (120), gjentar kjøp. DNB øker til NOK 142 (115), gjentar kjøp. Oddo øker til NOK 140 (114), gjentar outperform. SEB kutter til NOK 130 (135), gjentar kjøp. Danske Bank øker kursmålet til NOK 120 (110), gjentar kjøp. Société Générale øker til NOK 128 (112), gjentar kjøp.
-
Chaos theory: How tankers thrive mid energy crisis and war ; https://www.proinvestor.com/boards/107944
-
"Knalltall fra Hafnia
Produkttankrederiet Hafnia leverer sitt beste resultat noensinne for tredje kvartal. Det skyldes høye rater i markedet for transport av oljeprodukter" -
HAFNIA: ABG initierer dekning med kjøpsanbefaling og kursmål NOK 93.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind