Chemometec — Oktober 2023
-
Det er oøvrigt ikke kedelig læsning

-
Jeg købte aktier i chemometec da de kom på børsen og har købt op jævnligt over mange år, så selvom jeg har tjent på aktien har det også været sløjt at se dennes fald de sidste par år. Jeg har dog ikke solgt ud da jeg har indgående kendskab til celle terapi markedet fra mit eget arbejde og markedet vil stige væsentligt over de næste mange år og chemometec har et rigtig godt navn når celle produkterne er i klinik (dog ikke så meget i forskning). Problemet er dog at det er åbenlyst at ledelsen svag
-
er svag og bestyrelsen ikke har nogen som helst erfaring eller viden der er relevant. Så man vakler sku lidt. Der er brug for en ny bestyrelse så ledelsen i selskabet kan blive udviklet. Jeg holder dog fast i aktien da markedet vil skabe en god udvikling tror jeg
-
Og Rasmus som CEO.......det er helt til hest.....måske han kan udvikles, men det er et ekstremt sløjt valg.....men produkterne vil sælge sig selv grundet markedsudvikling. Investor markedet har været helt i bund hvilket jeg selv har oplevet, men det vender også igen på et tidspunkt og celle produkterne er i en enorm udvikling. Celle tælling er derfor et meget lukrativt område og chemometecs
produkter er meget anerkendte. -
Jeg er overbevist om at salget vil udvikle sig 2 cifret igen fra 2024, og lige så snart renten begynder at falde i USA vil investorerne for alvor vende tilbage til celleterapi området og så vil chemometec stige massivt drevet af markedsvækst, så godt tidspunkt at købe op nu.
-
Man bør naturligvis ikke alene på baggrund af de seneste måneders kursudvikling, samt mangel på positive nyheder etc. bedømme Rasmus Kofoeds kvalifikationer til Chemometec CEO jobbet . Hans CV passer
perfekt til CEO jobbet https://dk.linkedin.com/in/rasmuskofoed -
Ja det ville være dejligt hvis det var så vel. Hvis han var blevet ansat som salgschef var jeg enig, men som CEO? Ingen erfaring med at håndtere public markets (hvilket tydeligt ses på manglende kommunikationsevne de første måneder), ingen top management erfaring (director er low mid-level management), ingen erfaring med celle markedet, ingen top level strategisk erfaring, ingen erfaring med at udvikle produkter. Så jeg synes ikke om hans CV og valget. Men aktie skal nok komme tilbage som sagt
-
Det har jo ikke noget med det jeg skriver at gøre og du modargumenterer det sådan set ikke så vi har forskellig mening om dette. De har nok min 1000 director level stillinger hos medtronic, og directors er ikke en strategisk stilling i nogen virksomhed af den størrelse, under VP level er input til ledelse og execution
-
det mest bekymrende er at han stor set ikke blevet forfremmet i 8 år hos Medtronic, han fik lidt mere område under sig og vigtigere områder (og så hvad virksomheder giver som trøstepræmier (Sr foran director titel), men hvis han var en superstar så var han VP på den tid, så hans CV er middelmådigt desvær
re. -
Må give Schæferen ret meget af vejen. Ledelsen er svag. De eksterne i BOD har ikke baggrund i industrien eller beslægtede industrier ,men telefoni, analyse of research, og offentlig administration. Der mangler international strategy og produkt udviklings erfaring big time. Den nye CEO er for let og ville være bedre placeres som salgsdirektør. Ikke imponeret af den ansættelse. Lad os få en tung tung leder som bestyrelsesformand med international biotec/medico erfaring.
-
Overordnet status fra Rasmus Kofoed fra medio september. Her erkender han, at markedet er faldende. 2023/24 kan derfor meget vel blive et år med vanskelige vækstbetingelser, inden der igen er basis for at opnå en højere vækst https://www.electronic-supply.dk/article/view/1051946/allerodvirksomhed_vokser_for_21_ar_i_traek
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind
schæferen tak for dit syn på casen du rammer spot on hvad vi har skrevet om herinde længe håber du med dit kendskab til branchen får ret med udviklingen for casen ( jeg er ret massivt inde med stort tab ) rigtig god dag og tak igen