Chemometec — Juni 2023
-
Danske Bank indleder dækning med Køb og kursmål 800
-
Et frisk kursmål på 800 mio kroner
Chemometec får indledt dækning hos Danske Bank, der lægger ud med anbefalingen "køb".Samtidig fastsættes et kursmål på 800 mio. kr.
Det fremgår af et notat fra banken.
Aktien stiger 1,65 pct. til 523 kr. tirsdag morgen.
.\˙ MarketWire
-
De skriver: On financials metrics, ChemoMetec stands out in the
Nordic med-tech sector. In the past five years, ChemoMetec has increased sales
and EBIT by CAGRs of 35% and 81%, respectively. ChemoMetec operates a
business model with over 50% recurring revenue and gross margins of
approximately 90%. -
Bioprocessing opportunity is underappreciated. ChemoMetec plans to launch
its first product for the bioprocessing market in H2 23, another high growth market.
We think the market does not value this opportunity today. -
Ever growing end markets. Cell and gene therapy trials and activity is it an alltime high despite macroeconomic headwinds. We expect sales to remain resilient,
despite a macroeconomic downturn. The cell counting market for cell and gene
therapy is expected to grow at a rate of 15-20% in the coming years. -
Valuation. ChemoMetec trades at 2023/24E EV/EBITDA of c. 29x and at the lowend of its 10-year historical trailing EV/EBITDA multiple.
-
Chemometec får købsanbefaling af Danske Bank https://www.proinvestor.com
/investornyt/1000325/chemometec-far-kobsanbefaling-af-danske-bank -
Hej @TheNote . Du begiver dig jo ud i TA analyser - og tak for, at du deler. Jeg har gjort en iagttagelse, som jeg kalder for :30 effekten. Jeg har, gennem længere tid konstateret, at der kl. 11:30, 12:30, 13:30 osv. sker et niveauskifte, ret synkront. Jeg anvender DSV, Genmab og Novo som målepunkter. Kan du, umiddelbart, se en fornuftig forklaring? Prøv at tage de nævnte 3 aktier på dagsgrafen - de kører næsten simultant .
-
Så er vi tilbage i samme spor igen. Negativitet og kursfald….fair nok

-
Mit bud: SARTORIUS VINSTVARNAR FÖR 2023…. Ålandsbanken skriver i en morgonkommentar att de ser en negativ genomläsning från Sartorius vinstvarning till nordiska bolag i sektorn som Addlife, Biotage, Genovis, Bico och Chemometec.
-
Det er fortsat eftervirkningerne af coronapandemien, der spiller selskabet et puds. Sartorius venter dog, at forholdene normaliseres.
- Vi ser den nuværende efterspørgsel normaliseres efter pandemien som en fase, der kun midlertidigt overskygger de positive vækstdrivere i life science- og biopharma-markederne. Derfor fastholdes de langsigtede mål, fremgik det af fredagens meddelelse.
.\˙ MarketWire
-
Vel lidt samme melding der kom fra Chem ved regnskabet….Dog nedjusterede Chem ikke ved den lejlighed, men fastholdte forventningerne, som jeg husker det.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind