Chemometec — April 2023
-
VærKritisk..!
"Rasmus Kofoed, der er 48 år, har mange års bred kommerciel og ledelsesmæssig erfaring inden for medtech- og farmaindustrien. Han kommer fra en ledende stilling i den børsnoterede amerikanske virksomhed Medtronic, der er en global leder inden for sundhedsteknologiske løsninger. Her har Rasmus Kofoed senest haft ansvar for virksomhedens diabetesforretning på en stor del af de europæiske markeder med ca. 270 medarbejdere og har været en del af det europæiske ledelsesteam". -
Jeg har som flere andre fokus på det kommende regnskab. Et af Chemometec's aktuelle problemer er: "En del af Chemometecs vante vækst kommer fra nyetablerede biotekselskaber, men det har været vanskeligt for dem at rejse penge i 2022, og når det er det, så er det også vanskeligt for Chemometec at vokse i samme tempo som tidligere".https://medwatch.dk/laboratorie___diagnostik/article15002036.ece
-
Jeg har aktier i chem, købt for nylig, og dem beholder jeg, også over regnskabet. Så værre er det heller ikke. Jeg tror på produktet, men min tillid til ledelsen er ikke i nærheden af at være hvad den bør være
-
Der er en artikel fra Medwatch https://medwatch.dk/article15612444.ece hvor der kommer lidt flere ord fra formanden omkring valget af den nye CEO. Man kan læse deres artiker gratis i 14 dage uden automatisk fornyelse af abonnement.
-
Han skriver blandt andet "
vi vurderer selv, at vi er meget stærke på produktion og udvikling, så fokusområdet bliver helt klart et endnu større salgsfokus. Vi har i forvejen et stort salgsfokus, som den mangeårige vækst har dokumenteret, men det er meningen, at det skal forstærkes yderligere.” -
Jeg bemærker også, at han nævner, at den nye direktør starter SENEST 1. AUGUST. Vi kan måske håbe på, at det bliver før.
-
Ak for linket, @Siand
-
Tak, skulle det være

-
Tak - Siand. "Efter negative sager om insiderviden i Chemometec begynder ny topchef med et blankt lærred, lyder det fra selskabets formand. Han lover maksimalt fokus på overholdelse af børsregler i de kommende år." Har læst citatet flere gange. (Kan ikke læse andet) ...Og ved ikke rigtig, hvad jeg mene... Gik ind primo jan. og har suppleret 6 gange. Er nede med 22,5%. Når firmaet ikke har meldt noget ud, så gå alt vel efter planen, jf. Ritzau 9. feb.? Havde gerne set en person med CEO-erfaring.
-
(fort.) hvad jeg mener er, at det burde ligge i en hver virksomheds DNA ,at naturligvis skal børsregler overholdes - det burde ikke være nødvendigt at verbalisere. At så bestyrelsens håndtering af de to sager samtidig tangerer dilettanteri er så en anden sag...
-
Shortpositioner på danske aktier https://www.proinvestor.com/boards/112277
-
ChemoMetec ligger i en faldende trendkanal på mellemlang sigt. Det viser, at investorer over tid har solgt til stadigt lavere kurser for at komme ud af aktien og indikerer en negativ udvikling for virksomheden. Der er ingen støtte i kursdiagrammet, og en videre nedgang indikeres. Ved reaktioner op har aktien modstand ved cirka 540 kroner.
Investtech 24. april 2023 -
Er et købstilbud på Chem urealistisk på dette niveau? En markedsværdi på 6,5 mia er vel peanuts for en af de store?
-
Det store spørgsmål, @Aps invest, er vel, hvad der er at købe? Vi har jo ikke hørt noget konkret omkring udviklingen i meget lang tid.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind