Chemometec — Februar 2023
-
Regnskabet kan godt gå hen og give lidt pres på kursen. Nedjusteringen i omsætningen vel en naturlig følge af bl.a. forsinkelsen af XM40. Men de påregner fortsat løsning på disse problemer indenfor nuværende kvartal. At de fastholder EBITDA til trods , er ret godt. Giver ikke mig en søvnløs nat

-
Forsinkelsen for XM40 fik vi melding om i december. Intet ændret i forhold til den medd. Men, ja det får nogle afledte påvirkninger.
-
Chemometec H1: Skuffende halvårsvækst trods hjælp fra dollaren https://www.proinvestor.com/investornyt/938765/chemometec-h1-skuffende-halvarsvaekst-trods-hjaelp-fra-dollaren
-
Tænker ikke at det er så galt faktisk. Det er i hvert fald langt bedre end jeg havde frygtet. Et forretningsben hos chemometec er at få solgt celletællere til start-ups og scale-ups som lever på lånte penge og hvor mange ikke engang er i pre-clinic. Det sidste år har det været ualmindelig svært få disse selskaber at skaffe penge fra kapitalfonde, hvorfor investeringer til udstyr har været meget svær. Tænk på de selskaber der ligger i ARK genomics. ARK genomics er faldet 50%. Chemometec vækster
-
-
Lige nu er kursen i 2. række. Høj prioritet, for mig, er ny direktør, og en grundig opsamling på status. Og en tydelig handleplan. Så må vi se om et års tid.

-
Investorpsykologi. Hvis nu aktien ryger i kategorien “den ligger vi i skuffen, og venter på bedre tider”, tjaa - det kan være den problemstilling vi kigger ind i. I givet fald kan man skyde en hvid pil efter snarligt TA ridt. Men - dagen er kun startet, så vi ser tiden an lidt endnu.
-
Ligner lidt en overreaktion….EBITDA fastholdes jo, og XM 40 er jo lige på trapperne…..men markedet bestemmer

-
Jo mere jeg læser de seneste meddelelser fra selskabet, desto mere fornemmer jeg en form for mismod - at der er en fornemmelse af, at der bredt er en situation, som selskabet p.t. ikke har en plan for at løse. Derfor anser jeg en snarlig ansættelse af en ny direktør som værende meget afgørende. Der skal nye inputs til - og der skal skabes fornyet energi og humør.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind