Chemometec — Juni 2022
-
Jo flere maskiner der vises, desto større er mængden af meget rentable forbrugsstoffer, der er nødvendig over tid.
Virksomheden er ekstremt højt værdsat. Men den forventede vækst er også ekstremt høj. Ledelsen har en særdeles god forståelse for forretningen og på dansk vis guider de til resultaterne for det kommende år. I løbet af det seneste år har selskabet flere gange vejledt sine forventninger og advaret positivt om overskuddet.
-
I det marked, vi har haft i starten af 2022 med fokus på værdi frem for vækst, er virksomheden selvfølgelig kommet ned. Men kigger man op, kan man se, at vi her har en virksomhed, der med stor sandsynlighed kommer til at stå over for en lang periode med stærk overskudsvækst, og Humle kan godt lide Småbolagsfond.
-
Chemometecs p/e tal, kan naturligvis ikke direkte sammenlignes med Novo Nordisk og og Coloplasts P/E tal. Enig! Men det gennemsnitlige p/e tal for C25 selskaberne, lå for kort tid siden på 27,5, så vel ingen tvivl om, at P/E tallet for Chemometec på 95 ligger i den høje ende hos C25 selskaberne. Men troen på markedsmulighederne for bl.a. Chemometecs kommende
XcytoMatic, skal naturligvis indgå i den samlede vurdering af selskabet etc. Derfor enig med dig. Jeg ejer selv Chemometec aktien. -
Dejligt at læse om selskabets fremtidsmuligheder, The Note og Pappi.
-
Jeg var ellers ude af aktien, men købte 1000 stk omkring 850 på baggrund af nyheden om analysedækning, endda fra BofA. Og som måske var en and.
-
Nu beholder jeg...også selv om den skulle falde 50 pct
-
Man skulle tro at Økonomisk Ugebrev vidste noget. De bliver ved med at købe op i aktien. Det er vist deres største post nu.
-
De har tidligere skrevet at de venter at selskabet bliver solgt
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind