Grønne Aktier — November 2023
-
Vestas anbefaling hæves til "køb" af Berenberg - kursmål løftes til 205 kr.
29.11.2023 07.30 • MarketWire •Både anbefaling og kursmål for Vestas løftes af analytikerne hos tyske Berenberg. Anbefalingen løftes til "køb" fra "hold", og kursmålet til 210 kr. fra 180 kr.
Det fremgår af et morgennotat fra Berenberg.Vestas-aktien faldt 1 pct. tirsdag til 175,28 kr. og tyskerne ser således et kurspotentiale på 20 pct. i aktien. Aktien er faldet godt 13 pct. i år.
-
NKT: Omlægning til vedvarende energi kan ikke gennemføres uden kabler, og det positionerer NKT i centrum at en strukturel megatrend, skriver bankens analytiker Claus Almer.
- Foruden høj vækst i havvind og behovet for yderligere integration af det europæiske energimarked vil udrulningen af elbiler og elektrificering generelt give øget behov for at åbne op for en øgning af elnettets kapacitet - ikke kun i Europa, men også globalt, påpeger han.
-
Nordea-analytikeren fremhæver også, at antallet af opjusteringer i de senere år fra NKT - i år alene to - er et bevis på den rejse, som NKT er på.
Nordea ser endvidere mulighed for op til 45 pct. upside i forhold til NKT's EBITDA-forventning for 2025 på 300 mio. euro.
.\˙ MarketWire
-
Der er vel som sådan ikke noget galt med NKT på den helt korte bane, men når vi taler megatrends, er det ikke kabelført elektricitet, der står øverst på min liste.
Fremtiden hedder Brint, som kan fremstilles "on location", derefter lagres og transporteres uden energitab. -
@FA-langsigtet jeg undersøgte brint i noget tid fordi jeg tænkte at sol og vind fik alt for meget rampelys, men jo mere jeg satte mig ind i det, jo mindre fidus fik jeg til brint. Det kan rigtig nok lagres og transporteres uden energitab som du siger, men til gengæld er der jo et energitab under elektrolyseprocessen. I forhold til transport er det jo rimelig besværligt at transportere da det enten skal opbevares meget koldt eller under ekstremt tryk. Jeg har også lidt svært ved at se hvilken
-
branche der bliver vundet af brint. Flybrændstof egner det sig umiddelbart ikke til, skibsindustrien er en mulighed, men her ligner methanol pt vinderen. Jeg troede selv at lastbiler var oplagt, men her ser det ud til at el måske kan lade sig gøre alligevel. Stålbranchen er muligvis oplagt, men det er jeg ikke så meget inde i. Hvilke muligheder ser du i brint?
-
Ørsted secures 1.6 GW electricity business license for offshore wind project off the coast of Incheon, Korea https://www.proinvestor.com/investornyt/1084204/orsted-secures-16-gw-electricity-business-license-for-offshore-wind-project-off-the-coast-of-incheon-korea
-
Ørsted sikrer retten til at udvikle 1,6 GW havvindprojekt i Korea https://www.proinvestor.com/investornyt/1084209/orsted-sikrer-retten-til-at-udvikle-16-gw-havvindprojekt-i-korea
-
Europæisk inflation i nyt stort dyk https://borsen.dk/nyheder/okonomi/europaeisk-inflation-overrasker-med-nyt-stort-dyk?b_source=borsen&b_medium=row_1&b_campaign=breaking_1
-
Er det grønne på vej op af graven? Vestas får ordre på 203 MW i USA
30.11.2023 14.32 • MarketWire •Vestas har vundet en ordre på 203 megawatt (MW) i USA.
Det oplyser vindmølleproducenten i en meddelelse torsdag.Ordren dækker over 45 møller af typen V163-4,5 MW til et uoplyst vindprojekt i USA. Vestas får desuden en flerårig serviceaftale af typen AOM 5000.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind