Grønne Aktier — August 2022
-
Næste vigtige milepæl for selskabet er at runde 27. For så runder de mcap på 750 mio. Og der er mange fonde der ikke må investere i selskaber der har mcap under 750 mio. Ikke dermed sagt der så straks er flere fonde der vil ind. Det tænker jeg egentligt ikke. Det kræver ofte en god inhouse analyse og tæt dialog med ledelsen lidt tid
-
Så har vi en ny skjult sælger i 25,0. Sparbank Nord der kun flasher 1000 stk af gangen
-
damn. 26,0
-
26,90 med bedste udbud i 29,7. Hmmm
-
Er der kommet noget ud på en eller anden platform
-
Kan umiddelbart ikke lige finde noget nogen steder der skulle indikere en større raket i dag
-
Og nu handlet i 29,5. Hvad filan sker der. Hvorfor er der pludselig nogen der handler den derop.Hmm Er der gang i en eller anden FB gruppe et sted
-
Ja de 2 aktier har en ret god dag i dag

-
Men stadig lidt mystisk hvor den købs interesse kommer fra. Altså at købe Ennogie så meget op i dag
-
Der er godt gang i Ennogie gryden igen i dag. I går endte igen med 2-cifret antal nye NN investorer. Så der er et indflow af nye investorer der handler den op. Og kan se NN står for godt 50% af alle dagens køb, så det kan godt ligne en ny dag med en del nye NN. (kan man først se dagen efter)
-
PT er der handlet 78k aktier i dag, til en værdi af 2,3 mio kr. Værdien tror jeg er ny rekord. Og der er 4 timer mere at løbe på
-
Vi skal gerne have en volume på det niveau eller højere mere eller mindre hver dag. Så det er muligt at handle for 500k uden at flytte kursen meget. Kender til flere personer der netop har holdt sig væk fra Ennogie fordi aktien har været alt for illikvid. Så håber det her er starten på en ny trend. Selvom det måske nok er lidt naivt, idet de seneste dages store stigninger i aktien naturligvis driver en del mere handel
-
Kan se vi af 2 omgange har været i 30. Det var egentligt en kurs jeg først troede vi skulle ramme til næste år. Vil stadig mene der snart må komme nogle dage hvor lidt af luften går af ballonen så den kommer lidt ned igen. Men hvad ved jeg. Jeg havde jo heller ikke regnet med den her kurs nu
-
Den store stigning de sidste par dage betyder også Ennogie er skyder hurtigt i vejret som en teenager dreng. Mcap har nu rundet 800 mio for biksen. Det betyder selskabet skal levere. At de formår at få omsat den mega høje strømpris, til flere ordre. Det burde alt andet lige være det de oplever. Solcelle branchen generelt bliver i hvert fald bestormet af både private og virksomheder der gerne vil have solceller NU. Men der begynder at komme noget længere lead time på, hvilket er meget naturligt
-
med det tryk
-
Selskabet kommer med Q2 regnskab næste uge. Så der får vi et nyt kig ind i maskinrummet. Håber de giver en update på dags dato inflow af nye ordre og ikke kun til og med Q2. Det gjorde de faktisk også ved Q1 regnskabet
-
Et vigtigt punkt Ennogie rundende i går er 100 mio euro MCAP grænsen. Der er mange fonde der ikke må investere i selskaber med MCAP under den grænse. Bla fordi det så er svært/umuligt at investere f.eks 10-20 mio blokke. Nu er grænsen så brudt, og det åbner altså op for mange nye proff investorer. Dermed ikke sagt jeg tror der er en/flere der kommer ind i løbet af kort tid
-
Jeg vil gerne tro at vi skal frem mod årsresultatet, hvor Ennogie også løfter sløret for 2023 forventningerne. (alt under 100 mio vil være en stor skuffelse for mig. Vi skal også gerne mere end bare lige krydse)
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind