Grønne Aktier — Januar 2022
-
Ørsted/Jefferies: Kursmål sænkes til 680 kr. fra 780 kr. https://www.proinvestor.com/investornyt/760568/orsted-jefferies-kursmal-saenkes-til-680-kr-fra-780-kr
-
Vestas/Ørsted: Nu løber
kursmålsmedløberne baglæns https://www.proinvestor.com/index.php?p=debat_1&postid=99930 -
Der var en venlig sjæl der i går sendte mig historik billede. CSV har lavet det her stunt ca 40 gange i aktien siden august sidste år
-
Det er da irriterende at se på. Ved ikke om det er lovligt eller ej
-
Såvidt jeg ved, er marketmaking, hvis det er det der er tale om for de to aktører, kun lovligt hvis det er for at skabe omsætning og likviditet. Ikke hvis det er for at sætte et bestemt kursleje. Historikken med SSWM har været meget værre, og jeg har fulgt dem i flere måneder, idet det har været meget meget iøjnefaldende.
-
Ja jeg forstår heller ikke SSWM ageren
-
Darvin det var mig der var nysgerrig og se hvad der skete hvis jeg også lage bud på 1 stk ind. Så det er den anden der konsekvent sælger den ned. og har gjort det mere end 20 gange. So why.....
-
Den er svær. Kan være et stort firma som pønser op opkøb af ennogie og de derfor handler kursen hed i luk hver dag for at opnå så lav gennemsnitskurs som mulig inden et evt. bud. Budet vil i så fald blive ca. 5% mindre i.f.t hvis de havde handlet kursen op hver dag p.g.a deres spred ligger omkring 50Øre. Eksempen 11.5100%= 23kr versus 12100%=24kr. Besparelse ca. 26.5 mil kr
-
Ahh den vinkel havde jeg ikke set. Meeen vil nu gerne tro Ennogie skal vise noget mere inden andre evt kommer på banen med opkøb. Vi skal have en række af de der plus 1 mio kr deals som vi hørte til GF de arbejder på
-
Ja det kunne man godt forestille sig. På den anden sides set har et større BIPV firma vel allerede en stor salgsafdeling som kan sælge, så hvorfor afvente at Ennogie begynder af få store ordre? Men nu var det sådanset bare et skud i tågen på en mulig forklaring på hvorfor kursen handles ned hver dag.
-
SB jeg tænker ikke det er et andet BIPV selskab der evt køber ennogie. Jeg ser det som en tagproducent eller anden producent til byggesegmentet
-
Vil ikke blive super overrasket hvis der kommer bud i 23/24. Efter de har rundet 100 mio i oms og fået flere ordre fra kendte større aktører i branchen
-
Ja jeg tror absolut ikke Ennogie bliver solgt under kurs 20. Og gerne +40
-
Vi har jo også lidt optioner at udnytte ultimo 23
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind
Måske har selskabet eller aktionæren blot skiftet marketmaker fra SSWM til CSV