Grønne Aktier — November 2021
-
Det er korrekt. Hvis man køber SCD aktier nu, så vil man få aktier i Ennogie efter det er stemt igennem den 29/11
-
Der er allerede 60% af kapitalen i SCD der stemmer for, så det er ren formalia nu
-
De eksisterende aktionær i SCD kommer efter transaktionen til at have ca 14% af Ennogie
-
Ja det har også været min anbefaling lige siden juni hvor det først blev annonceret. At man venter til der er et prospekt man kan læse.
-
Der er selvfølgelig nogle der har branche erfaring indenfor tage/bygge projekter der har bedre forudsætning for allerede nu at vurdere på casen. Men generelt vil jeg anbefale at vente så man selv kan læse mere op
-
På EGF i Ennogie for 1 uge siden blev det fortalt de senere på dagen ville indsende prospekt til FT i 3. Filing. Hver gang har FT 10 dage til at komme tilbage med feedback. Der er typisk 3-5 sådan runder
-
Så prospektet kommer nok ud omkring tidspunktet for sammenlægningen
-
Det der rent praktisk sker er i princippet at SCD overtager Ennogie. Der udstedes så 22,5 mio nye aktier til kurs 10 til de eksisterende Ennogie aktionær. Og så vil de nuværende SCD aktionær eje ca 14% af det nye selskab som vil skifte navn kort efter EGF
den 28/11 -
Der bliver udstedt 22,5 mio nye aktier og der var 3,75 mio aktier, så samlet 26,25 mio
-
Så pre fusionen er ennogie mcap 225 mio og det samlede selskab er så sat til 262,5 mio ved kurs 10. Pt ligger kursen i 11,75
-
Vil gerne tro den kurs søger ned af med mindre Ennogie kommer med positivt nyt
-
ja samlet selskab efter transaktionen
-
Hvorfor tror du kursen søger under 10 kr ? dem som har købt via SCD har jo betalt over 10kr og de eksisterende ennogie investors som sidder på resten tænker jeg er langsigtede ? kan selvfølgelig være nogle få som har fået kolde fødder - men andre nye står sikkert klar til at investere i et grønt selskab ?
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind
Har ikke lige haft tid til at følge med i Ennogie (generalforsamling) og har ikke modtaget noget nyt fra Ennogie på mail. Hvis jeg forstår det sidste nye ret så er der børsnotering 28/11 til kurs 10kr ?