Grønne Aktier — August 2021
-
Man behøver nu ikke være “troende” for at investere i QF
at være troende er oftest en underlig, nogle gange slem, eller en blind “ting”. Er selv investor med et gak mindre end nuværende kurs, heldigvis. Men akkurat som trolden er jeg det med helt åbne øjne. Jeg har aldrig, som i aldrig, regnet med at de ville få poc sådan uden videre. Kender det game, og har hele tiden sagt at det kan tage megen tid. Jeg er blot umådelig bevidst om at det er en risky investering. Men jeg tror den lønner sig -
Seneste nyt fra Skive her i aften. https://www.proinvestor.com/boards/96205/Quantafuel-
-
Ja det er helt forståligt - svare vel til, at man var kommet ind i Genmab omkring 200kr i stedet for 50kr. Så hvis man eksempelvis investere 10.000kr a 50kr vil man investere 40.000kr når kursen rammer de 200kr for at kunne opnå samme profit. D.v.s hvis vi skal gå efter samme gevinst kan vi med høj risikoprofil starte med et mindre beløb eksempelvis 10.000kr og den med lav risiko profil kan stikke noget dybere i lommerne. Samtidig har vi med høj risiko så 30.000kr placeret i ander positioner
-
-
Og hvad er en forsigtig investor ? I min lille verden er PoC ikke ensbetydende med mindre risiko. Qfuel har jo allerede kørt 5 dage ved vi. Så 2 dage mere skal de nok klare. Stor risiko 5 dages drift ?Efter POoC og 7 dages drift = lille risiko ?? Nej. Vil mene vi kan snakke om mindre risiko når Qfuel har bevist de kan køre 100% produktion i ca. 3 mdr. Om de køre 5 eller 7 dage er lige fedt i.f.t. risiko. Det er 100% produktion i længere tid uden downtime der tæller. Ikke 7 dage hvor der er
-
Det er netop også derfor jeg har skrevet at beslutning om nye fabrikker nok mere ligger efter fuld drift en POC. Det ville jeg i hvert fald selv kræve hvis det var mig der skulle investere 500 mio i en fabrik
-
Husk også på det rent faktisk er den 2. generations linje der står i norge der skal installeres i Esbjerg
-
Bliver også spändende at se Zaptec regnskab på fredag, hvis der er andre der fölger den. De har tidligere meldt ud at de har väkstet omkring 95% i kvartalet, og nästen 130%, hvis man tager ordrebogen med. Stadig lidt ramt af lav däkningsgrad som gerne skulle stige med Zaptec Go. Man kan dog väre bange for det bliver svärt at holde den oppe, med den ögede konkurrence..
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind